KANJERS VAN HET WKZ

KANJERS VAN HET WKZ

Categorie
Personeel
Adverteerder
Wilhelmina Kinderziekenhuis / UMC Utrecht
Bureau
Steam
Jaar
2009
Paginanummer
487

Winnaar 2009

Doelstelling

Personeelswerving voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

Doelgroep

(IC-)kinderverpleegkundigen, operatieassistenten, anesthesiemedewerkers en hun beïnvloeders.

Concept

De patiënten van het Wilhelmina Kinderziekenhuis, die het ziekenhuis het beste kennen, starten zelf een landelijke reclamecampagne om kanjers van medewerkers te werven voor hún WKZ. Ze doen verslag op hun eigen blog en proberen zoveel mogelijk media-exposure te krijgen. Zo regelen ze abrireclame, busreclame, een sleep achter een vliegtuig, een zelf ingesproken radiocommercial en een eigen tv-commercial, en ze verschijnen in lokale en landelijke nieuwsitems. De kanjercampagne is geïntegreerd in het programma van kinderactiviteiten van het ziekenhuis, om de patiënten wat afleiding te geven. De kanjers laten zien dat kinderen tot veel in staat zijn. Zie www.kanjersvanhetwkz.nl.

Media- en middelenstrategie

Binnen de grenzen van het beperkte budget is gekozen voor een onorthodoxe mediastrategie, waarin de enorme goodwill die het kinderziekenhuis geniet, is verzilverd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken