KAN JIJ DE LANDMACHT AAN?

KONINKLIJKE LANDMACHT / Publicis / Maximum

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 412 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
KONINKLIJKE LANDMACHT
Titel
personeelswerving
Bureau
Publicis / Maximum
Account
Jeroen van den Brink, Linda de Graaf, Rick Geven, Fanny Hofman
Copy
Andries Coppoolse
Art
Ed Barzilaij, Mark van Buuren, Corné Wielemaker
Strateeg
Remko Herremans, Bart van der Vliet,
Opdrachtgever
JONNEKE KLINKENBERG
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KONINKLIJKE LANDMACHT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis / Maximum
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

De kwaliteit van de instroom naar de Landmacht blijvend verbeteren, zonder dat dit ten koste gaat van de kwantiteit.

Doelgroep

(V)mbo’ers in hun laatste schooljaren.

Strategie/Concept

Binnen de overall strategie speelt de zelfselectie website de centrale rol. De doelgroep van de Koninklijke Landmacht besteedt zeer veel tijd achter de computer. (SMS-en, gamen.) Gemiddeld 12 uur per week (bron: Emerce, okt. 2004). Om de doelgroep te boeien en daarmee de selecterende boodschap te kunnen communiceren, moet de website zeer innovatief, verrassend en animerend zijn. De Koninklijke Landmacht ontwikkelde een website waarbij een sergeant dmv interactieve video communiceert met de respondent.

Media- en middelenstrategie

In een intrigerende e-mailing (bestandsgrootte 60.000 VMBO-ers) nodigt sergeant Mulder de doelgroep uit om naar de website te gaan die speciaal voor jou is gemaakt... Kijk op www.san.kandelandmachtaan.nl en ervaar het zelf.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen