Kamers

Kamers

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
KAMER VAN KOOPHANDEL
Bureau
Gertjan Hafkamp, Jeroen van Zwam, Sikko Gerkema
Jaar
2015
Paginanummer
82

Doelstelling

Het ombuigen van het beeld dat de KvK vooral een plek is waar ondernemers wat moeten brengen, naar het beeld dat er bij de KvK voor ondernemers ook heel veel te halen valt. Daarmee bewijsvoering leveren voor de merkbelofte: Kamer van Koophandel. Bron voor ondernemen.

Duidelijk maken dat de KvK veel kan betekenen voor alle ondernemers.

Doelgroep

De KvK is er voor alle ondernemers van Nederland.

Concept

Spelend met het begrip 'kamer' portretteren we een grote diversiteit aan ondernemers in een directiekamer, vergaderkamer, brainstormkamer, zolderkamer, voorraadkamer en paskamer. In al die kamers zijn er ondernemers die wat willen weten en is er het antwoord dat de KvK de informatie heeft die aansluit bij die informatiebehoefte.
In tag on's, pre rolls en op radio wordt de specifieke dienstverlening er nog even uitgelicht. Ipsos Synnovate onderzoek laat zien dat ondernemers die met de campagne worden bereikt meteen positiever over de KvK zijn gaan denken.

Media- en middelenstrategie

Hoofdmedium is televisie, omdat dit medium zich goed leent voor imagovorming.
De hoofdcommercial wordt steeds opgevolgd door een tag on die een van de informatiediensten (bijvoorbeeld een startersdag, of de KvK app) van de KvK er nog eens uitlicht. Deze tag on's worden ook ingezet als pre-rolls. Tijdens de eerste flight is TV ook aangevuld met radio. Het principe van het speels gebruik van het begrip Kamer is in het nieuwe hoofdkantoor doorgevoerd doordat alle vergaderkamers daar een 'Kamer' naam hebben gekregen, waardoor er ook een intern communicatie-effect ontstond. Het begrip 'Kamer' werd ook doorgevoerd tijdens events waar de presentatieruimtes ook een 'Kamer'-naam kregen toegewezen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken