Kaan’s Stream Store

ABN AMRO / Buutvrij for life

Bekijk deze campagne op pagina 331 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Buutvrij for life
Account
Valerie van den Huijsen, Laura Kemper
Copy
Glenn van de Dood
Art
Boudewijn Bosman
Strateeg
Reuben Alexander, Boudewijn Bosman, Glenn van de Dood
Opdrachtgever
Kasper Stuijvenberg, Laurens Jan de Lussanet de la Sabloniere
Film/Productiemaatschappij
Regie: Joris Dommels, Productie: Big Shots Group, Grading: The Compound
Editor
Pim van der Pas namens MRTN.
Fotografie
Willem de Kam
In samenwerking met
This Page Amsterdam, Big Shots, Amsterdam Signpainters
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Buutvrij for life
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Ontwikkel een sympathieke online actie die ABN AMRO positioneert als bank die de uitdagingen in de sector snapt en meedenkt met creatieve oplossingen.

Doelgroep

Primair: heel Nederland. Secundair: ondernemers.

Strategie/Concept

We gebruikten de kennis van ABN AMRO om een maatschappelijk probleem op te lossen. Ondernemers met fysieke winkels verliezen klanten aan grote bedrijven en online winkels, terwijl ze heel veel te bieden hebben. Dus hielp ABN AMRO één van deze ondernemers met Kaan's Stream Store: 's werelds eerste livestream kaaswinkel. De Stream Store combineert de authenticiteit en het persoonlijk contact van een echte winkel met het bereik van een online store.

Media- en middelenstrategie

De actie begon met een online film waarin we Jan volgen terwijl zijn winkel wordt omgebouwd tot Stream Store. Na het zien van de video kon je meteen live een kaasje bestellen bij Jan in de online kaaswinkel, 5 dagen lang. Ondernemers werden tegelijkertijd getarget met content over de Stream Store vol sectorinzichten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen