Om onderscheidend te zijn in een zwaar concurrerend werkgeversveld, werd gekozen voor bijzondere, creatieve oplossingen in zowel de mediamix als in de boodschap. In plaats van gewone billboards werd bijvoorbeeld het billboard achter een golfkar gehangen waarmee zes promotieteams voorbij komende kandidaten met een speciale NRC Next editie attendeerden op de verschillende mogelijkheden binnen Accenture. Zowel bij treinstations als op universiteiten. Gewone banners maakten plaats voor ‘expandable banners’ die op IP-adres de doelgroep gericht konden bereiken. En Accenture medewerkers werden ingeschakeld om via Hyves en Linkedin hun netwerk aan te spreken. Dit konden zij doen met speciale widgets die voor iedere kwalitatieve c.v. het maatschappelijk doel naar keuze steunde met 25 euro. Deze unieke actie werd aangejaagd door interne communicatie en de resultaten konden op de voet worden gevolgd op de werkvloer. Tot slot konden studenten zich op vertoon van hun c.v. kwalificeren voor speciaal voor deze actie ontwikkelde – unieke Masterclasses in verschillende buitenlandse steden. © 2008 Accenture. All rights reserved.