JUST ANOTHER DAY AT THE OFFICE FOR A TIGER.

JUST ANOTHER DAY AT THE OFFICE FOR A TIGER.

Categorie
Personeel
Adverteerder
Accenture
Bureau
Fitzroy
Jaar
2008
Paginanummer
484

Doelstelling

Naast het verhogen van de naamsbekendheid en overweging om voor Accenture te gaan werken, wilden we minimaal 600 c.v.’s en 400 eerste gesprekken realiseren in een periode van 3 maanden.

Doelgroep

Afgestudeerden en ervaren kandidaten met een interesse in consultancy en IT.

Concept

Tiger Woods is het internationale boegbeeld voor Accenture in alle corporate en recruitingcampagnes. Zijn bekendheid konden we creatief goed combineren met de lokale mogelijkheden en vaardigheden van de doelgroep op het gebied van (interactieve) media. Het resultaat: een onorthodoxe campagne in vorm en media, in een markt van ‘war for talent’ die haar doelstellingen ruimschoots heeft overschreden. De naamsbekendheid steeg in deze korte periode met 15% naar 60%. De overweging om voor Accenture te werken met 10% naar 30%. En in totaal kwamen meer dan 650 kwalitatieve cv’s binnen die goed waren voor meer dan 400 eerste gesprekken.

Media- en middelenstrategie

Om onderscheidend te zijn in een zwaar concurrerend werkgeversveld, werd gekozen voor bijzondere, creatieve oplossingen in zowel de mediamix als in de boodschap. In plaats van gewone billboards werd bijvoorbeeld het billboard achter een golfkar gehangen waarmee zes promotieteams voorbij komende kandidaten met een speciale NRC Next editie attendeerden op de verschillende mogelijkheden binnen Accenture. Zowel bij treinstations als op universiteiten. Gewone banners maakten plaats voor ‘expandable banners’ die op IP-adres de doelgroep gericht konden bereiken. En Accenture medewerkers werden ingeschakeld om via Hyves en Linkedin hun netwerk aan te spreken. Dit konden zij doen met speciale widgets die voor iedere kwalitatieve c.v. het maatschappelijk doel naar keuze steunde met 25 euro. Deze unieke actie werd aangejaagd door interne communicatie en de resultaten konden op de voet worden gevolgd op de werkvloer. Tot slot konden studenten zich op vertoon van hun c.v. kwalificeren voor speciaal voor deze actie ontwikkelde – unieke Masterclasses in verschillende buitenlandse steden. © 2008 Accenture. All rights reserved.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken