Jupiler

Jupiler

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
InBev Nederland
Bureau
Ideas for Brands
Jaar
2007
Paginanummer
286

Doelstelling

Jupiler communiceren als naamgevend sponsor van de op één na hoogste competitie in het Nederlandse betaald voetbal en de associatie Jupiler en voetbal versterken. Resultaat: groei naamsbekendheid 15% en associatie met voetbal 3e biermerk Nederland.

Doelgroep

Bierdrinkers in de leeftijd 20 tot 49 jaar. Voetbalfans, -supporters en -liefhebbers.

Concept

Door hoofd- en naamgevende sponsoring van de op één na hoogste competitie van het betaalde voetbal in Nederland een platform creëren voor communicatie in de wereld van het voetbal, de meest beoefende sport in Nederland. Gebruikmakend van media, de partners, de clubs, internet, verkoop- en distributiekanalen horeca en retail kan Jupiler geïntegreerd communiceren met de doelgroep, want supporters weten waarom.

Media- en middelenstrategie

1. Clubs en clubmedia. Creëren van zichtbaarheid en logo- en naamsbekendheid in en om de 20 stadions in de Jupiler League. D.m.v. boarding, interviewpanels en clubmedia. 2. Media. Het aangaan van partnerships met de mediapartners in de Jupiler League: RTL Nederland, Radio Veronica/Sky Radio, Voetbal International, Telegraaf en de regionale tv-omroepen. 3. Internet. Via jupilerleague.nl, binnen de voetbalportal RTLvoetbal.nl voor het laatste nieuws, achtergrondinformatie, samenvattingen, interviews, statistieken en acties. 4. Online activatie. In de Jupiler League Supporters Quiz worden supporters door Jan Joost van Gangelen uitgedaagd om hun voetbalkennis te testen. 5. Horeca-activatie. Samen met de clubs een specifiek programma voor voetbal amateur verenigingen met Jupiler tafelvoetbaltoernooien, voetbalclinics, voorwedstrijden in stadions, spelersescorts en een spaarprogramma voor alle sportartikelen. 6. Retail-activatie. Bij aankoop van Jupiler producten acties gerelateerd aan de Jupiler League, eventueel clubspecifiek. Clubgepersonaliseerde bierglazen en 38.000 gratis wedstrijdtickets. 7. Specials. Introductie van de Jupiler League Fankaart die korting geeft op tickets om de stadions structureel voller te krijgen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken