Jupiler Refilltje

JUPILER (AB INBEV NEDERLAND) / The Communication Company

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 369 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
JUPILER (AB INBEV NEDERLAND)
Bureau
The Communication Company
Account
Bram Verbogt, Helga Koets
Copy
Cas Hamers, Ervin Ramrattan
Art
Peter Halma, Arthur 't Mannetje
Strateeg
Cas Hamers, Ervin Ramrattan
Opdrachtgever
Bram Speltinckx, Remco de Feijter
Film/Productiemaatschappij
PEEK Creative Studios
Fotografie
PEEK Creative Studios
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van JUPILER (AB INBEV NEDERLAND)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Communication Company
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Het stimuleren van het aantal verkochte Jupiler pinten aan de bar of op het terras om 'droog staan' tegen te gaan; iets waar zowel de horecaondernemer als de bierliefhebber een grote hekel aan heeft.

Doelgroep

Bar- en terrasbezoekers & horecaondernemers en hun medewerkers.

Strategie/Concept

Ze zeggen weleens: 'Een goed idee past op een bierviltje.' En dat bewijst het Jupiler Refilltje. De bedrukte viltjes die de brouwer toch al maakt, worden voorzien van een heel eenvoudige stans. Op het viltje staat de instructie; is je pint op, zet het viltje op je glas en een nieuwe pint is onderweg. En het bereik binnen de doelgroep is 100%!

Media- en middelenstrategie

Daar komt-ie, jawel: the medium is the message! Maar in dit geval is het natuurlijk ook echt zo. Daarnaast werden de vilten in een speciaal introductiepack aangeboden aan de horecaondernemers en verspreidde Jupiler de Refilltjes op hun eigen socialmedia-kanalen met een grappig filmpje. En de mooiste reactie? "Beste. Uitvinding. Ooit." (Roy Kroon). Het gerealiseerde ROI was bijna 6000%.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen