JUPILER EN VOETBAL

JUPILER EN VOETBAL

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Jupiler
Bureau
Ideas for Brands
Jaar
2009
Paginanummer
236

Doelstelling

Communicatiedoelstellingen: het verhogen van landelijke naamsbekendheid tot het niveau van de Nederlandse Top 4 biermerken en het realiseren van de no. 1-positie in associatie met Voetbal. Marketingdoelstelling: het verdubbelen van het marktaandeel in retail en horeca.

Doelgroep

Mannelijke voetballiefhebbers (leeftijd 18+).

Concept

Jupiler en voetbal. Supporters weten waarom.

Media- en middelenstrategie

In 2006 gaat Jupiler in Nederland een 360° sponsorsamenwerking aan met de Coöperatie Eerste Divisie, de Jupiler League. Dit scoort op alle fronten: imago, naamsbekendheid en sales. Jupiler wordt binnen 3 jaar het no. 1 biermerk in associatie met Voetbal. De naamsbekendheid nadert die van de grote Nederlandse biermerken en het marktaandeel wordt verdubbeld. Hierop lanceert Jupiler de Jupiler ClubCup, een tafelvoetbaltoernooi op amateurvoetbalclubs. Clubs met Jupiler op de tap ontvangen een voetbaltafel, het prijzenpakket en promotiemateriaal. Daarna volgen de succesvolle Fankaart en het Fanzine waarmee Jupiler een kwalitatieve database Voetbal International op RTL7 opbouwt. In retail krijgen consumenten bij aankoop van twee kratten pils de Retrotas cadeau en tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland de HollandHoorn om Oranje de finale in te blazen. Online wordt de Jupiler League Supporters Quiz een begrip. Onder leiding van Wilfred Genee speel je in het supportershome van je favoriete Jupiler League club mee voor voetbalprijzen. De Quiz is zelfs binnen Hyves te spelen en ook kun je gadgets plaatsen of je profiel pimpen in de stijl van je favoriete club. Meespelen wordt gestimuleerd met vilt, kratkaarten, bannering, advertenties en radiocommercials. Ook in de gesponsorde tv-uitzendingen van Voetbal International wordt door presentator Genee aandacht besteed aan de Quiz en aan Jupiler als partner in Voetbal. Jupiler heeft inmiddels een krachtig, sportief en mannelijk imago in Nederland. Door het sponsorplatform en de crossmediale activatie is Jupiler het sterkst groeiende pils van Nederland.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken