Jupiler EggHunt

Jupiler EggHunt

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
JUPILER (AB INBEV)
Bureau
The Communication Company
Jaar
2018
Paginanummer
383

Doelstelling

Het openen en claimen van het BBQ seizoen.

Doelgroep

Nederlandse mannen 18-29 jaar.

Merkomschrijving

Jupiler is hét premium pils uit België, voor mannen die niet gaan voor standaard, die zichzelf durven te zijn en keuzes durven te maken.

Concept

Opening van het BBQ seizoen tijdens Pasen. Dat doen we door drie kunstenaars (Trobbies, Skulljan & Gino Bud Hoiting) op hun eigen manier eieren te laten beschilderen. En dan natuurlijk niet zomaar eieren, maar heuse BBQ Eggs. Verstopt op strategische plekken in Nederland. Let the EggHunt begin!

Media- en middelenstrategie

Een week voor Pasen kondigt Jupiler de actie aan. Via de Social Mediakanalen van de kunstenaars en die van Jupiler zelf ontdekt de doelgroep van het bestaan van de actie. Influencer Thomas Cox (77.400 volgers) leidt de EggHunt vanaf één van de verstopplekken. De dag voor Pasen wordt met een unieke manier van location based targeting (vanuit de BBQ Eggs) de zoektocht gestart. Binnen een straal van 20km krijg je hints over de stad, binnen 5 kilometer hints over de buurt van de verstopplek en binnen een kilometer hints die je naar de verstopplek zelf leiden. Happy hunting!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken