Jumpstart

ING NEDERLAND / Anyone? BV

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 156 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
ING NEDERLAND
Titel
Studenten
Bureau
Anyone? BV
Account
Ilona Bobeldijk
Copy
David Barens en Patrick Cox
Art
nvt
Strateeg
David Barens en Patrick Cox
Opdrachtgever
Petra Bremer, Falke van der Zander, Vivian Josephy
Film/Productiemaatschappij
Anyone? BV
Editor
Bas John
Muziek
Jiggy Djé, Universal Music
Fotografie
nvt
Illustraties
Vincent Versluis
In samenwerking met
Mindshare: Ward Cuiper en Vincent Resink
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ING NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Anyone? BV
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Studenten zijn kritisch & hebben weinig interesse in verkooppraatjes van een bank. Dat maakt het lastig hun aandacht te krijgen en deze vast te houden. ING wil studenten laten ervaren dat zij betrokken is, als marktleider in de studentenmarkt, en weet wat er speelt in de studentenwereld. Omdat steeds meer studenten bezig zijn met het opstarten van een eigen bedrijf (34% meer start-ups onder studenten in 2013), wil ING daar een relevante rol bij spelen. Daarom helpt zij studenten met een flinke 'Jumpstart' voor hun businessidee.

Doelgroep

Studenten

Strategie/Concept

Om studenten te stimuleren hun businessidee in te sturen, zijn we de Jumpstart-campagne gestart. Doel: retentie van bestaande klanten. We hebben rapper en ondernemer Jiggy Djé gevraagd om de soundtrack te schrijven. Speciaal voor deze campagne maakte hij een track over zijn ervaringen als ondernemer (Anthem). De campagne bestaat uit een aantal mini-docu's. Daarin vertellen inspirerende jonge ondernemers zoals Annic van Wonderen en de mannen van Flexkamer.nl (Jumpstart-winnaars 2013) over hun ervaringen met het opzetten en runnen van een eigen bedrijf. Ze geven handige tips en roepen studenten op hun gouden businessidee in te sturen. Tijdens een Twitter-spreekuur konden studenten bovendien live vragen stellen aan Annic van Wonderen. De studenten met de 60 beste ideeën zijn uitgenodigd voor het ING Jumpstartweekend in Club AIR. Tijdens deze 2-daagse bootcamp zijn ze door professionals, influencers en ervaringsdeskundigen klaargestoomd voor het ondernemerschap. Hiermee heeft ING een podium gecreeërd en haar netwerk en kunde ingezet om studenten écht verder te helpen.

Media- en middelenstrategie

De focus bij deze campagne ligt op storytelling met inspirerende videocontent. Studenten kwamen in contact met de content in de voor hun relevante omgevingen: social media en blogs van de betreffende influencers, via Instagram-influencers en door de track van Jiggy Djé. Ook is de content gedeeld via digital PR, native advertising op interesse-blogs en social advertising.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen