Jumbo’s Unieke Spaaractie

Jumbo Supermarkten / Selmore

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 508 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Jumbo Supermarkten
Titel
Spaaractie
Bureau
Selmore
Account
Guido van der Meijden, Emilie van Dijk
Copy
Bas Korsten
Art
Michael Jansen
Opdrachtgever
Ruud Huitenga, Monique Pennings
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Editor
Brian Ent, Jeroen Schulte
Muziek
Klaas Berings
RTV-producer
Suzanne van den Bouwhuijsen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Jumbo Supermarkten
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Het bevestigen van de challengers-rol van het Jumbo-merk in supermarktland.

Doelgroep

Primair moeders/gezinskopers. Secundair boodschappers 20-64 jaar.

Strategie/Concept

Het is een feit dat de consument uiteindelijk vaak zelf betaalt voor de ludieke spaaracties die supermarkten hebben. Jumbo Supermarkten gaat hier als enige supermarkt tegenin door de spot te drijven met deze spaaracties. Bij Jumbo krijgt de consument echt de laagste prijs en die bespaarde euro’s leveren pas echt iets op.

Media- en middelenstrategie

De campagne is gevoerd via een drietal kanalen. Tv was het hoofdmedium waarmee we de actie hebben neergezet. Daarnaast stond de winkelvloer in het teken van de unieke verzamelunit (het spaarvarken) en vingen de spaarvarkentjes in een online-game nóg meer ‘eurootjes’.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen