Jumbo laat zien hoe we in coronatijd toch nog iets kunnen vieren

Jumbo laat zien hoe we in coronatijd toch nog iets kunnen vieren

Categorie
Retail
Adverteerder
JUMBO SUPERMARKTEN
Bureau
Alfred International
Jaar
2020
Paginanummer
340

Nominatie 2020

Doelstelling

Communiceer op een onderscheidende manier rondom Koningsdag en in de zomervakantie.

Doelgroep

Jumbo heeft wekelijks 10 miljoen klanten. Dus we zijn er niet voor de happy few, maar voor de 'happy many': een doorsnee van de Nederlandse boodschappers.

Merkomschrijving

Jumbo gelooft dat boodschappen doen wél leuk kan zijn - geen noodzakelijk kwaad dat we zo snel en efficiënt mogelijk moeten afronden. Daarom proberen we boodschappen doen iedere dag een beetje leuker te maken.

Concept

Corona voelde in 2020 als een alles overheersende dreiging met heel veel praktische beperkingen, zoals afstand houden en niet mogen reizen. Dus hoe kan je dan nog Koningsdag vieren? Of de zomervakantie? Ook in deze situatie denkt Jumbo net even anders dan anderen. We laten zien dat Koningsdag thuis tóch kan voelen als Koningsdag. Niet alleen met Jumbo's eigen oranjegebak, andere oranjeproducten en recepten, maar ook met Koningsdagspelletjes voor thuis. Ook de zomervakantie in je eigen Hintergarten wordt een mooie zomervakantie. Sterker nog: de term 'Hintergarten' wordt een gevleugelde uitdrukking voor 'er in deze gekke zomer zelf wat van maken'. Zo vallen reguliere zomeraanbiedingen als BBQ, bier en zomerfruit dit jaar extra op, omdat ze een onderscheidend gevoel meekrijgen. De hele zomer lang, onder het thema 'Zo maken we er samen een mooie zomer van'.

Media- en middelenstrategie

De Happy Many bereiken we nog steeds heel goed op tv. Juist daar kunnen we het gevoel neerzetten dat je Koningsdag en de zomervakantie heel goed rond je eigen huis kunt vieren. Dit vullen we aan met onlinevideo en social video. Via radio koppelen we het optimistische Jumbo-gevoel aan een concrete aanbieding voor oranje Jumbollen en verwijzen we naar Koningsdagspelletjes, die we beiden ook terugzien in 1/1 dag- & weekbladadvertenties. Op www.jumbo.com/koningsdag geven we onze klanten inspiratie om Koningsdag te vieren, van oranje tulpen en Aperol tot recepten, borrelplanken en een heus parcours met spelletjes om te downloaden. Ook de zomercampagne wordt ondersteund met zomertips en content in social, Hallo Jumbo-magazine en op www.jumbo.com/zomertips. Zo helpen we onze klanten ook echt om er (toch nog) een mooie zomer van te maken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken