Jumbo claimt ‘Wat Eten We?’ met crossmediaal content platform

Jumbo claimt ‘Wat Eten We?’ met crossmediaal content platform

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
JUMBO SUPERMARKTEN
Bureau
UM Nederland
Jaar
2020
Paginanummer
462

Doelstelling

Jumbo claimt positie op gebied van inspiratie en hulp voor de dagelijkse avondmaaltijd.

Doelgroep

Boodschappers 25-75 jaar.

Merkomschrijving

Jumbo Supermarkten heeft een unieke formule met een groot assortiment, de laagste prijzen en de beste service. Jumbo stelt de klant écht centraal. Jumbo is het startpunt voor eten en drinken en biedt hulp en inspiratie voor deze alledaagse uitdagingen.

Concept

Wat eten we vandaag?' is de meest gestelde vraag in Nederland. Consumenten kennen slechts 7 à 10 recepten voor hun avondmaaltijden. Iedereen wil lekker, gevarieerd, gezonder en vooral makkelijk eten en we zijn continue op zoek naar inspiratie en hulp op dit gebied. Jumbo ontwikkelt hiervoor het 360 graden breed crossmediaal content platform Wat Eten We? met als uitgangspunt het weekmenu van de dagelijkse avondmaaltijd. Het menu, hulpvragen, tips & tricks content maken we breed zichtbaar/hoorbaar via de off- en online mediakanalen van Talpa Network, LINDA. en natuurlijk Jumbo zelf. Zo versterken we elkaar en creëren we een breed bereik onder onze gezamenlijke doelgroep boodschappers. Dit geeft Jumbo de mogelijkheid om 24 uur per dag te inspireren en hulp te bieden.

Media- en middelenstrategie

De avondgerechten uit het Jumbo weekmenu, de hulpvragen, tips & tricks zijn dagelijks zichtbaar in het TV-programma Wat Eten We? op Net5 rond 17.00 uur. Uniek hierin is dat Jumbo, rechtsreeks vanuit het TV-programma verwijst naar de recepten, video's en boodschappenlijstjes op jumbo.com/watetenwe. De ingrediënten van de maaltijd kunnen zo gelijk besteld worden. Deze rijke kook-, eet- en hulpcontent wordt verder verspreid, via TV promo's op Net5, radiopromo's op Radio 538, Sky Radio en Radio10. Dit doen we ook via de kanalen van LINDA. (print, online nieuwsbrieven, advertorials, Instagram en een LINDA.originals video-serie).
Uiteraard worden ook de eigen (media)kanalen van Jumbo gevoed met deze content o.a. Jumbo.com/watetenwe, nieuwsbrieven, social media kanalen, magazine Hallo Jumbo en Jumbo Radio. Om de cirkel helemaal rond te maken staan op de winkelvloer in de Jumbo winkels alle ingrediënten van een recept bij elkaar gepresenteerd in een koelmeubel inclusief receptflyer en een voordeelprijs. Het platform en de intensieve partnerships zijn zo succesvol dat ze worden voortgezet in 2021.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken