JUBILEUMCAMPAGNE ANWB / 125 JAAR

JUBILEUMCAMPAGNE ANWB / 125 JAAR

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ANWB
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2008
Paginanummer
80

Nominatie 2008

Doelstelling

Benadrukken dat ANWB een organisatie is die opkomt voor de belangen van haar leden op het gebied van recreatie, toerisme, verkeer en vervoer. Om zo ervoor te zorgen dat iedere Nederlander met een gerust hart op weg kan gaan. We maken gebruik van het jubileum om te laten zien dat wat we als ANWB in het verleden deden nu nog steeds met veel enthousiasme, bezieling en deskundigheid doen.

Doelgroep

Leden en niet-leden. Per thema specifieke doelgroep automobilisten of scholen/ouders met kinderen.

Concept

ANWB is in de loop van de tijd steeds een vernieuwende organisatie geweest, die vaak op de tijd vooruitloopt, omdat ANWB nu eenmaal verder kijkt over de grenzen van mobiliteit. Logisch dus dat de Nederlanders even moesten wennen, en ja dat moeten ze in het nu nog steeds. Zo maken we duidelijk dat ANWB vernieuwend is en initiatieven neemt die uiteindelijk in heel Nederland geaccepteerd worden en zelfs als een groot goed worden gezien. Zo wordt een vruchtbare bedding gecreëerd voor nieuwe initiatieven. Dit gebeurt aan de hand van 4 thema’s door het jaar heen: 1 Hulpverlening: Wegenwacht Service 2 Verkeersveiligheid: Kinderen en het verkeer 3 Bereikbaarheid/mobiliteit: Nationale Filevrije dag 4 Mooi Dichtbij: Bruine ANWB borden

Media- en middelenstrategie

Gedurende het jubileumjaar worden TVC’s ingezet voor het genereren van awareness voor het 125-jarig bestaan van de ANWB en voor de 4 thema’s met een duidelijke call to action tot het meedoen of afsluiten van een dienst. Uiteraard speelde PR een grote rol, ook allerlei initiatieven online en lokale marketing. Bovendien zijn een aantal events georganiseerd die de belofte van ANWB levend hebben neergezet op scholen, op de weg en in de natuur.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken