JUBILEUMCAMPAGNE ANWB / 125 JAAR

ANWB / UbachsWisbrun/JWT

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 80 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
ANWB
Titel
Wegenwacht Nederland Service, Streetwise
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Monica van Harn, Maroeschka Volker, Willemijn Reuvers, Jacqueline van Schaik
Copy
Marc Bennink, Mariken van Himbergen, Ben Goedegebuur
Art
Michiel Neefjes, Giuseppe du Crocq, Steef Nijhof
Strateeg
Jan Bouts, Esther Leloux
Opdrachtgever
MARION MUETSTEGE, MARK BOEKRAAD, MAAIKE SPROKKEL, TANJA SLINGER
Film/Productiemaatschappij
Jonathan Herman (Wegenwacht Nederland Service) Ismael (Boerenerf, Lawaaipetitie, Eerste file)
Editor
Teun Rietveld (Wegenwacht Nederland Service) Marc Bechtold (Boerenerf, Eerste file)
Muziek
Good Sounds (Wegenwacht Nederland Service) Gino Vanelli
RTV-producer
Hein Scheffer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANWB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Benadrukken dat ANWB een organisatie is die opkomt voor de belangen van haar leden op het gebied van recreatie, toerisme, verkeer en vervoer. Om zo ervoor te zorgen dat iedere Nederlander met een gerust hart op weg kan gaan. We maken gebruik van het jubileum om te laten zien dat wat we als ANWB in het verleden deden nu nog steeds met veel enthousiasme, bezieling en deskundigheid doen.

Doelgroep

Leden en niet-leden. Per thema specifieke doelgroep automobilisten of scholen/ouders met kinderen.

Strategie/Concept

ANWB is in de loop van de tijd steeds een vernieuwende organisatie geweest, die vaak op de tijd vooruitloopt, omdat ANWB nu eenmaal verder kijkt over de grenzen van mobiliteit. Logisch dus dat de Nederlanders even moesten wennen, en ja dat moeten ze in het nu nog steeds. Zo maken we duidelijk dat ANWB vernieuwend is en initiatieven neemt die uiteindelijk in heel Nederland geaccepteerd worden en zelfs als een groot goed worden gezien. Zo wordt een vruchtbare bedding gecreëerd voor nieuwe initiatieven. Dit gebeurt aan de hand van 4 thema’s door het jaar heen: 1 Hulpverlening: Wegenwacht Service 2 Verkeersveiligheid: Kinderen en het verkeer 3 Bereikbaarheid/mobiliteit: Nationale Filevrije dag 4 Mooi Dichtbij: Bruine ANWB borden

Media- en middelenstrategie

Gedurende het jubileumjaar worden TVC’s ingezet voor het genereren van awareness voor het 125-jarig bestaan van de ANWB en voor de 4 thema’s met een duidelijke call to action tot het meedoen of afsluiten van een dienst. Uiteraard speelde PR een grote rol, ook allerlei initiatieven online en lokale marketing. Bovendien zijn een aantal events georganiseerd die de belofte van ANWB levend hebben neergezet op scholen, op de weg en in de natuur.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen