Jouw ticket naar een nieuwe baan!

Jouw ticket naar een nieuwe baan!

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
GEMEENTE ROTTERDAM I.S.M. LEERWERKLOKET RIJNMOND
Bureau
0to9 Values-Driven Creativity
Jaar
2021
Paginanummer
276

Doelstelling

Ontwikkel een campagne die de scholingsvoucher bekend maakt onder de doelgroep en aanzet tot het aanvragen ervan.

Doelgroep

Rotterdammers die nu of straks minder makkelijk aan een passende baan kunnen komen door veranderingen op de arbeidsmarkt.

Merkomschrijving

Het Scholingsfonds van de gemeente Rotterdam geeft met de scholingsvoucher iedereen de mogelijkheid tot omscholing door een mbo-opleiding.

Concept

De scholingsvoucher biedt kansen op een nieuwe baan. Dat maken we heel concreet met een ticket en een positieve invalshoek. Want door deze kans te pakken, pak je meteen het gevoel van empowerment. En dat zie je aan de doelgroep die op een krachtige manier centraal staat.

Media- en middelenstrategie

Het concept is doorvertaald in een social media campagne (Instagram & Facebook) ondersteund door Out-of-Home communicatie in wijken met veel bijstandsgerechtigden én een branded article op diverse nieuwswebsites. Door een korte test op de website weet je direct hoe en of je de voucher kan aanvragen. Door deze mix en het laagdrempelig handelingsperspectief zijn we erin geslaagd om alle subdoelgroepen effectief te bereiken en te activeren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken