Jouw taal, zijn taal

Jouw taal, zijn taal

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Gemeente Rotterdam
Bureau
YoungWorks
Jaar
2012
Paginanummer
366

Doelstelling

De gemeente Rotterdam wil jongeren laten nadenken over hun eigen vaardigheid in de Nederlandse taal. De onderlinge discussie hierover stimuleren en wijzen op mogelijkheden om jezelf te testen (online, op school) en te trainen.

Doelgroep

Ruim 60% van de jongeren met een mbo-opleiding heeft een taalachterstand, maar is zich daar niet van bewust en ervaart het ook niet als een probleem. Dit ontdekken ze pas als ze bijvoorbeeld gaan solliciteren.

Concept

De campagne kaart een complex en gevoelig probleem op een aansprekende manier aan. 'Communicatiemisverstanden' laten op een leuke, relevante wijze zien dat beheersing van de Nederlandse taal je verder brengt. Workshops adresseren het probleem en mogelijke oplossingen op scholen.

Media- en middelenstrategie

De campagne verwijst de doelgroep naar de (mobiele) website jouwtaalzijntaal.nl, waar ze op ludieke wijze hun kennis van de Nederlandse taal kunnen testen. Direct na de start brengt 1 Facebookpost in Rotterdam een landelijke golf aan publiciteit op gang.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken