Jouw taal, zijn taal

Gemeente Rotterdam / YoungWorks

Bekijk deze campagne op pagina 366 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Gemeente Rotterdam
Titel
Gemeente
Bureau
YoungWorks
Account
Arco Bregman, Juliette van den Ouweland, Elsje Nagel
Copy
Cees Dingler (CD), Kim van Dongen
Art
Natasja Draër, Bart Bergmeijer (webdesign)
Strateeg
Bart de Ridder
Opdrachtgever
Raquel Haakmat, Oriana Kakebeen
Fotografie
Bas Losekoot
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Gemeente Rotterdam
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van YoungWorks
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

De gemeente Rotterdam wil jongeren laten nadenken over hun eigen vaardigheid in de Nederlandse taal. De onderlinge discussie hierover stimuleren en wijzen op mogelijkheden om jezelf te testen (online, op school) en te trainen.

Doelgroep

Ruim 60% van de jongeren met een mbo-opleiding heeft een taalachterstand, maar is zich daar niet van bewust en ervaart het ook niet als een probleem. Dit ontdekken ze pas als ze bijvoorbeeld gaan solliciteren.

Strategie/Concept

De campagne kaart een complex en gevoelig probleem op een aansprekende manier aan. 'Communicatiemisverstanden' laten op een leuke, relevante wijze zien dat beheersing van de Nederlandse taal je verder brengt. Workshops adresseren het probleem en mogelijke oplossingen op scholen.

Media- en middelenstrategie

De campagne verwijst de doelgroep naar de (mobiele) website jouwtaalzijntaal.nl, waar ze op ludieke wijze hun kennis van de Nederlandse taal kunnen testen. Direct na de start brengt 1 Facebookpost in Rotterdam een landelijke golf aan publiciteit op gang.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen