Jouw later

Jouw later

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
Tribal Worldwide, Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
178

Doelstelling

Bewustzijn rondom pensioenen vergroten en mensen motiveren na te denken over 'later'. Dat is nodig, want een pensioen is noodzakelijk en belangrijk. De beslissingen liggen vaker bij mensen zelf (in plaats van hun werkgever) en die zijn er liever niet mee bezig. Doel is 50.000 interacties: een like, comment of share op social media kanalen.

Doelgroep

Mannen en vrouwen van 40+ jaar

Concept

Pensioen betekent ook: extra vrije tijd voor waar je altijd al van hield. Door drie videoportretten te creëren over gepensioneerden met een bijzondere hobby inspireren en prikkelen we mensen op een vermakelijke manier om na te denken over hun toekomst met de regel: hoe ziet jouw later eruit?
De docu's tonen internetfenomeen Johan (83 jaar, house-opa), Tineke (84 jaar, waterskiester) en Ton (61 jaar, ijsklimmer). Zij vertellen over hun leven, hun bijzondere hobby en hoe ze hun toekomst zien. We zien de voldoening en blijven achter met de gedachte: ja, zo wil ik het ook.

Media- en middelenstrategie

De drie mini-docu's zijn verspreid via eigen social media kanalen en geadverteerd op Facebook en Twitter binnen de doelgroep van Nationale-Nederlanden van 40+ jaar. Elke video is daarnaast getarget op interesses gebaseerd op de hobby in de docu (watersport, ijsklimmen, dans).
Tijdens de campagne is geoptimaliseerd naar de docu met de beste prestaties. De keuze voor drie docu's heeft in ons voordeel gewerkt omdat de virale kracht van content niet te voorspellen is.
House-opa werd opgepikt door o.a. Linda, RTV NH, Glamour, VKMag en Flabber en heeft ruim 2,5 miljoen views gerealiseerd. Nadat duidelijk werd dat house-opa voor de meeste interacties zorgde is besloten om de overige docu's niet meer betaald te pushen en de targeting te verbreden wat betreft interesses en leeftijd.
De docu's zijn tijdens de campagne 2,8 miljoen keer bekeken en hebben 104.375 interacties gerealiseerd. Het doel is ruim gehaald! 5,4 miljoen mensen zijn bereikt; vooral voor een pensioencampagne is dit veel, met een relatief kleine mediabesteding van € 20.000.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken