De strategie was tweeledig. Enerzijds zijn winkel, huis-aan-huis folders, website en radiospots ingezet om traffic naar de winkel te genereren. De kortingspas voor € 2.50 kassa-korting was daar het belangrijkste onderdeel in. Deze werd in de drukke Sinterklaasweek uitgedeeld aan klanten en zat meegehecht in 6.3 miljoen huis-aan-huis verspreide kerstspecials. Anderzijds werden winkel, huis-aan-huis folders, online marketing en radio non-spot ingezet om Etos als kerstcadeauwinkel onder de aandacht te brengen. Hierbij waren twee spellen de aanjagers: het goudkoortsspel op etos.nl en het codewoord-spel op Sky Radio. Bij beiden konden klanten een gouden beautycase winnen met 400 euro contant, of de hoofdprijs van 2500 euro. Vanuit PR waren er ludieke acties, waaronder een goudkoor in Amsterdam dat de kersthit I’m dreaming of a golden christmas ten gehore bracht. Intern werden winkelmedewerkers geënthousiasmeerd door ze gouden sjaaltjes en een gouden glitter make-up set aan te bieden.