Jongeren en rouw

MONUTA / N=5

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 82 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
MONUTA
Titel
Uitvaartzorg en -verzekeringen
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Nadine Marcar
Copy
Zwier Veldhoen
Art
Lukas van de Ven
Strateeg
Marc Oosterhout, Bastiaan Weers
Opdrachtgever
Henrieke van Dam, Yolanda Wouters, Liduine de Jong
Film/Productiemaatschappij
Caviar
Muziek
The Ambassadors Sound
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MONUTA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

1. Naamsbekendheid vergroten en merkvoorkeur voor Monuta versterken om daarmee groei in uitvaarten te bewerkstelligen. 2. Lokale Monuta-uitvaartverzorgers activeren een relatie op te bouwen met hun omgeving om zo het lokale netwerk van Monuta beter te benutten.

Doelgroep

Iedereen die in zijn leven te maken krijgt met een overlijden. En speciaal ouders met kinderen in de leeftijd van 12 tot 21 jaar.

Strategie/Concept

Monuta is de steun bij iedere uitvaart. In de uitvaartmarkt ligt de focus vaak op degene die overlijdt. Ervaring leert echter dat mensen zich liever niet bezighouden met hun eigen uitvaart en dat nabestaanden de uitvaart uiteindelijk moeten regelen. De kracht van een goed uitvaartbedrijf ligt dan ook in de aandacht die zij geven aan de nabestaanden. Dat is ook de kern van de campagne: duidelijk maken dat Monuta alle ruimte geeft aan de eerste rouwverwerking van de nabestaanden. Tegelijkertijd is het moeilijk voor onze lokale Monuta-ondernemers om met mensen in contact te komen over onderwerpen rondom overlijden. Dit terwijl we uit ervaring weten dat nabestaanden kunnen worstelen met de gevolgen van een overlijden, bijvoorbeeld hoe je met jongeren en rouw omgaat. Door dit thema succesvol te vertalen naar activatie maakt Monuta het bespreekbaar en heeft het de conversatie op gang gebracht tussen de lokale Monuta-uitvaartondernemer en nabestaanden. Steun is soms iets zeggen maar vooral ook dingen doen.

Media- en middelenstrategie

Hoofdmedia zijn televisie, online, radio en print. Televisie is als geen ander medium in staat om de emotionele meerwaarde van Monuta over de bühne te brengen. Daarnaast is de zichtbaarheid van tv van cruciaal belang om de naamsbekendheid een forse impuls te geven. Online is de plek waar alle communicatie samenkomt. Evenstilstaanbij.nl vormt hierbij het platform om contact tussen Monuta en nabestaanden te faciliteren. Bijvoorbeeld door concrete hulpmiddelen als een webinar rondom 'Jongeren en rouw' aan te bieden. Radio en print werkten daarin versterkend.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen