Jong Rules – Smart Branding – Keen Design

Jong Rules – Smart Branding – Keen Design

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
OD
Bureau
OD
Jaar
2014
Paginanummer
52

Doelstelling

1. Verbeter de bureaubekendheid van OD. 2. Versterk de reputatie van OD met een nieuwe creatief-strategische component: de dieptepsychologie van Jung.

Doelgroep

Primair: opdrachtgevers, relaties en vakgenoten. Secundair: personeel en potentiële nieuwe opdrachtgevers.

Concept

Het eigen ODZine staat centraal in de campagne. Het ODZine (44 pagina's) is vormgegeven als krant, leest als een magazine en is gebaseerd op de kern van OD: hét ontwikkelen van creatieve ideeën. Alle pagina's prikkelen de lezer op een progressieve manier. Met presentatie van creatief werk en inhoudelijke cases van opdrachtgevers. Alles in een vorm die design en de innovatieve stijl van OD ademen. Daarnaast heeft OD in samenwerking met partner Brandfriend, het gedachtengoed van Carl Jung omarmt voor het ontwikkelen van merkstrategie. In een unieke bijlage worden op een creatieve manier de 12 archetypen van Jung gepresenteerd. De ondersteunende advertenties (dubbele pagina's, enkele pagina's en 12 unieke kwart pagina's) in vakbladen versterken de campagne: Jung Rules - Smart Branding - Keen Design.

Media- en middelenstrategie

De campagne is opgebouwd rondom het ODZine dat in oktober is toegezonden als bijlage met Adformatie en Tijdschrift voor Marketing. Voorafgaande daaraan is het verzonden als gepersonaliseerde mailing naar personeel en relaties. Een expressieve design-sjaal met de archetype illustraties is als premium cadeau gedaan. De opvolgende printcampagne in vakbladen is gepubliceerd met een royale combinatie van een 2/1, 1/1 én 12 x ¼ pagina advertenties in één nummer. Online banners op adfo.nl en marketingonline.nl leiden naar de gethematiseerde OD website met Jung content. Op issuu.com is het complete ODZine permanent te krijgen voor iedereen die het magazine alsnog wil inzien. En tegelijk met de campagne is via marketingonline.nl een whitepaper op te vragen waarin meer uitleg wordt gegeven over de leer van Carl Jung en wat dát kan doen voor design zoals OD het ziet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken