JIJ STEELT DE LICHTSHOW MET TOON

JIJ STEELT DE LICHTSHOW MET TOON

Categorie
Durables
Adverteerder
ENECO
Bureau
Dawn
Jaar
2016
Paginanummer
190

Doelstelling

Toon® is de afgelopen jaren gepositioneerd als een slimme thermostaat. Maar hij kan ook aan andere slimme apparaten in en om het huis gekoppeld worden. Toon kan daardoor veel meer. En dat willen we overbrengen aan een brede doelgroep, die nog niet echt open staat voor domotica. Toon moet de beweging maken van smart energy naar smart living. Daarom zetten we 'sfeer in huis' in de spotlights, in samenwerking met Philips. Daarbij stellen we niet de techniek, maar de voordelen en laagdrempeligheid centraal.

Doelgroep

Iedereen in Nederland met een zelfstandig huishouden.

Concept

De thematiek van de merkcampagne van Eneco, 'Welkom in de nieuwe wereld', is de basis voor onze boodschap. Dat is een wereld waarin je eenvoudig baas kan zijn over je huis, met een beweging op je smartphone. In onze opvallende en heel eigen toon en stijl laten we zien wat een slimme thermostaat en slimme verlichting voor je kunnen doen, met een mix van slice-of-life en pop-studio beelden, inclusief fenomenen uit de wereld van popular culture en entertainment en opvallende en herkenbare muziek. We combineren dit met een mooi actie-aanbod.

Media- en middelenstrategie

We bereiken de grote en brede doelgroep met de inzet van TV en online video. Dat laatste in paid, owned en social kanalen. Dit vullen we aan met radio. We publiceren bij de start van de campagne samen met Philips Hue een ludieke video waarin we bewijzen dat licht echt iets doet voor je gevoelstemperatuur. Met online bannering en social advertising, waarin we focussen op het Philips Hue aanbod, stimuleren we directe traffic naar de landingspagina van Toon. Het resultaat is een zeer effectieve campagne, met veel traffic naar Eneco en uitstekende verkoopresultaten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken