Jij moet verder leren dan je neus lang is

Rijksoverheid/ Ministerie van OCW / Gummo i.s.m. ViaUtrecht

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 324 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Rijksoverheid/ Ministerie van OCW
Titel
Leerplicht
Bureau
Gummo i.s.m. ViaUtrecht
Account
Onno Lixenberg, Nathalie Ji Yun Kranenburg, Alisa Lim a Po
Copy
Hajo de Boer, Olaf Zwetsloot
Art
Hajo de Boer, Mark Janssen
Opdrachtgever
Linda Simons, Eveline Riepen en Marjolein Bos
Film/Productiemaatschappij
Artcore (PB51); GR8films (videoclip); Regie: Martin Koolhoven (PB51), Daan Brand (videoclip)
Muziek
Bas Bron
RTV-producer
Gideon Rijnders
Fotografie
Daan Brand
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rijksoverheid/ Ministerie van OCW
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Gummo i.s.m. ViaUtrecht
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Bekend maken van de aanpassing van de leerplichtwet en de invoering van de ‘kwalificatieplicht’ (doorleren tot je 18e, tenzij je een VWO-, HAVO- of MBO2 diploma hebt).

Doelgroep

Primair: jongeren (13 - 18), met een focus op VMBO en MBO leerlingen. Secundair: Ouders van schoolgaande jongeren.

Strategie/Concept

Voor de campagne is er gezocht naar een ‘gezicht’ (Jörgen Raymann) dat in staat was om een ‘strenge’ boodschap op een sympathieke en geloofwaardige wijze over te brengen aan zowel jongeren als ouders. Jongeren horen graag (zonder omweg) waar het op staat. Vandaar dat, ondanks dat velen dit als taboe beschouwen bij overheidscommunicatie, gekozen is voor het gebruik van het wijzende vingertje en de dwingende woorden ‘jij moet’. Inhoudelijke verdieping is gecreëerd door jongeren via lespakketten (verspreid over álle VMBO- en MBO scholen) en een online wedstrijd op te roepen een eigen tv-commercial te maken. Zo kunnen jongeren op hun

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale campagne met TV-spots, radiospots, een ‘user generated content’ multimediale website, lespakketten verspreid over álle VMBO en MBO scholen, promotieteams, de ‘winnende spot’ op MTV en TMF, en een videoclip ‘18’ uitgezonden op MTV en TMF.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen