Jij moet verder leren dan je neus lang is

Rijksoverheid/ Ministerie van OCW / Gummo i.s.m. ViaUtrecht

Bekijk deze campagne op pagina 404 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Rijksoverheid/ Ministerie van OCW
Titel
Leerplicht
Bureau
Gummo i.s.m. ViaUtrecht
Account
Onno Lixenberg, Nathalie Ji Yun Kranenburg, Alisa Lim a Po
Copy
Hajo de Boer, Olaf Zwetsloot
Art
Hajo de Boer, Mark Janssen
Opdrachtgever
Linda Simons, Eveline Riepen en Marjolein Bos
Film/Productiemaatschappij
Artcore (PB51), GR8films (videoclip); Regie: Martin Koolhoven (PB51), Daan Brand (videoclip)
Muziek
Bas Bron
RTV-producer
Gideon Rijnders
Fotografie
Daan Brand
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rijksoverheid/ Ministerie van OCW
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Gummo i.s.m. ViaUtrecht
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Bekend maken van de aanpassing van de leerplichtwet en de invoering van de ‘kwalificatieplicht’ (doorleren tot je 18e, tenzij je een VWO-, HAVO- of MBO2 diploma hebt).

Doelgroep

Jongeren (13-18), met een focus op VMBO en MBO leerlingen, en hun ouders.

Strategie/Concept

Jörgen Raymann is het gezicht van een campagne die een ‘strenge’ boodschap sympathiek en geloofwaardig overbrengt. Jongeren horen graag (zonder omweg) waar het op staat. Vandaar het gebruik van het wijzende vingertje en de dwingende woorden ‘jij moet’ (ondanks dat velen dit als taboe beschouwen bij overheidscommunicatie). Via lespakketten (verspreid over álle VMBO- en MBO scholen) en een online wedstrijd werden jongeren opgeroepen een tv-spot te maken. Zo konden jongeren op hun eigen manier de boodschap overbrengen aan leeftijdsgenoten en hun eigen tv-spot terugzien op MTV en TMF.

Media- en middelenstrategie

TV, radio, een ‘user generated content’ website, lespakketten op VMBO en MBO scholen, promotieteams, het winnende filmpje op MTV en TMF, en een videoclip ‘18’.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen