Jij blij, wij blij!

SIMYO / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 120 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
SIMYO
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story, Busra Sitil
Copy
Merlijn van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Caroline van Hoof, Rik Heijmen
Opdrachtgever
Mischa Oudolf, Bart Versteijlen, Alex Reijgersberg
Film/Productiemaatschappij
Big Shots Group
Muziek
Massive Music
Fotografie
Léon Hendrickx
In samenwerking met
Big Shots, Big Orange, A Bigger Circle, We like milk, Mindshare
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIMYO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Creëer brede bekendheid voor het unieke verhaal van Simyo. Zorg dat mensen een positief gevoel krijgen bij het merk en het ervaren als lovebrand.

Doelgroep

De 'kieskeurige beller'. Deze gaat voor het beste aanbod, tegen een betaalbare prijs. Hij wil de perfecte keuze maken. De geprezen kwaliteit van Simyo en de klantgerichtheid overtuigen hem dat Simyo de beste keuze is.

Strategie/Concept

Met het merkthema 'Jij blij, wij blij!' keert Simyo de bijzondere drive van haar medewerkers naar buiten in een uniek merkverhaal. De campagne bestaat o.a. uit een feel good movie waarin mensen elkaar blij maken. Van een kindje die een mega-ijsje krijgt, tot een motorrijder die een tankklepje sluit. Momenten uit het leven gegrepen, waarin het blij maken van mensen een wisselwerking heeft. De film sluit af met: ''Van iemand blij maken is nog nooit iemand ongelukkig geworden. Daarom maken we bij Simyo elke dag onze bellers blij. Simyo. Klantvriendelijkste telecomprovider van Nederland''. Deze film was slechts een start van een meerjarig campagnethema dat over diverse media wordt uitgerold.

Media- en middelenstrategie

Omdat het een introductie betreft van een nieuw meerjarig campagnethema, is er gekozen voor een brede media- en middelenstrategie met geïntegreerde aanpak. De 30 sec. film was te zien in de bioscoop. Kortere versies werden online ingezet. De campagne was volop aanwezig in het straatbeeld met out of home, trams en pontjes. De Simyo-medewerkers spraken hun eigen radiospot in en heel januari werd omgedoopt tot #blijmaakmaand op Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat. Hierin vonden bijvoorbeeld activaties plaats waarbij mensen op regenachtige dagen met 'Jij blij wij blij!' paraplu's naar de tram werden gebracht. Kortom, een mediamix met impact en vol blijmakers!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen