Jij blij, wij blij!

Jij blij, wij blij!

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
SIMYO
Bureau
KOKORO Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
120

Doelstelling

Creëer brede bekendheid voor het unieke verhaal van Simyo. Zorg dat mensen een positief gevoel krijgen bij het merk en het ervaren als lovebrand.

Doelgroep

De 'kieskeurige beller'. Deze gaat voor het beste aanbod, tegen een betaalbare prijs. Hij wil de perfecte keuze maken. De geprezen kwaliteit van Simyo en de klantgerichtheid overtuigen hem dat Simyo de beste keuze is.

Merkomschrijving

Simyo is het Sim Only-merk van KPN. Een relatief eenvoudig product, maar met een bijzonder verhaal. De mensen die bij Simyo werken, hebben namelijk een compleet andere drive dan andere telecomproviders. Ze doen er oprecht álles aan om klanten blij te maken en halen daar enorme voldoening uit. Het is dan ook geen toeval dat ze regelmatig worden uitgeroepen tot meest klantvriendelijke telecomprovider van Nederland.

Concept

Met het merkthema 'Jij blij, wij blij!' keert Simyo de bijzondere drive van haar medewerkers naar buiten in een uniek merkverhaal. De campagne bestaat o.a. uit een feel good movie waarin mensen elkaar blij maken. Van een kindje die een mega-ijsje krijgt, tot een motorrijder die een tankklepje sluit. Momenten uit het leven gegrepen, waarin het blij maken van mensen een wisselwerking heeft. De film sluit af met: ''Van iemand blij maken is nog nooit iemand ongelukkig geworden. Daarom maken we bij Simyo elke dag onze bellers blij. Simyo. Klantvriendelijkste telecomprovider van Nederland''. Deze film was slechts een start van een meerjarig campagnethema dat over diverse media wordt uitgerold.

Media- en middelenstrategie

Omdat het een introductie betreft van een nieuw meerjarig campagnethema, is er gekozen voor een brede media- en middelenstrategie met geïntegreerde aanpak. De 30 sec. film was te zien in de bioscoop. Kortere versies werden online ingezet. De campagne was volop aanwezig in het straatbeeld met out of home, trams en pontjes. De Simyo-medewerkers spraken hun eigen radiospot in en heel januari werd omgedoopt tot #blijmaakmaand op Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat. Hierin vonden bijvoorbeeld activaties plaats waarbij mensen op regenachtige dagen met 'Jij blij wij blij!' paraplu's naar de tram werden gebracht. Kortom, een mediamix met impact en vol blijmakers!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken