Jezelf, de bank en de wereld verbeteren

Jezelf, de bank en de wereld verbeteren

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
Kaliber Interactive
Jaar
2020
Paginanummer
470

Doelstelling

Aantrekkelijkheid van de Rabobank als werkgever verhogen.

Doelgroep

Potentiële collega's met een coöperatieve mentaliteit.

Merkomschrijving

Werken bij de Rabobank betekent werken bij een coöperatie met een missie: 'Growing a better world together'. Samen werken we aan duurzame oplossingen voor de kleine en grote uitdagingen in de samenleving. Vanuit onze coöperatieve mentaliteit werken we aan oplossingen die goed zijn voor jou en goed voor de wereld om je heen.

Concept

Het imago van de bancaire sector draagt niet bij aan de aantrekkingskracht van de Rabobank als werkgever. We moeten een doelgroep bereiken die wil bijdragen aan een betere wereld, maar een bank niet als vanzelfsprekende plek ziet om dit te doen. Gecombineerd met de grote wervingsbehoefte en schaarste op de arbeidsmarkt, vraagt dit om een serieuze aanpak. Daarom voegen we werkgeverschap als pilaar toe aan het overkoepelende merk. Met het werkgeversmerk dichten we de kloof tussen perceptie en realiteit. We laten zien dat onze missie een grote, maar geen loze belofte is. Onze bewijslast: collega's die invulling geven aan onze missie. Zij vertellen met inhoudelijke, persoonlijke en vooral concrete verhalen hoe ze zichzelf, de bank en de wereld verbeteren. Met kleine en grote initiatieven, lokaal en internationaal. De verhalen koppelen vakinhoud en mentaliteit aan impact. Samen tonen ze de coöperatieve mentaliteit van de Rabobank. Zo laten we die grootse missie voor ons werken.

Media- en middelenstrategie

Voordat iemand solliciteert bij de Rabobank, zijn gemiddeld 31 touchpoints nodig. Het maandelijkse GROW Magazine op Rabobank.jobs biedt een podium aan collega's die vanuit hun vak bijdragen aan de missie. De content zorgt voor continue interactie op social kanalen. Daarnaast levert het voor SEO een schatkamer aan informatie op, omdat kandidaten steeds vaker op onderzoek uitgaan naar de ware identiteit van hun potentiële nieuwe werkgever. Specifieke doelgroepcampagnes slaan de brug tussen de missie en de vakgebieden die voor de bank van hoogste strategische waarde zijn, zoals Customer Due Diligence, Data&Analytics en IT. De media-inzet is afgestemd op de doelgroep. We combineren bereiksnetwerken, zoals Google Display en Instagram, met gerichte targeting op oa. Reddit en LinkedIn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken