# jeugdopzoek

RANDSTAD NEDERLAND / Publicis

award
Winnaar 2013

Bekijk deze campagne op pagina 152 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
RANDSTAD NEDERLAND
Titel
Personeelswerving
Bureau
Publicis
Account
Jack de Graaff, Gwen Hanrath, Kim de Winter
Copy
Lynsey Schouten, Marcel Hartog
Art
Boudewijn Pompe, Steef Nijhof
Strateeg
Gertjan Hafkamp
Opdrachtgever
Randstad Marketing & Communicatie
Film/Productiemaatschappij
Mark Janssen, camera
Editor
Francisco Rodriguez Bouzas
RTV-producer
Joze Rikken
Fotografie
Mark Janssen
In samenwerking met
Netsociety en Mindshare
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RANDSTAD NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Randstad wil het groeiende probleem van de jeugdwerkloosheid onder de aandacht brengen en committeert zich daarbij om 10.000 jonge werkzoekenden aan werk te helpen.

Doelgroep

Primair: Het Nederlandse bedrijfsleven, zowel huidige klanten als prospects Secundair: algemeen publiek

Strategie/Concept

De economisch moeilijke tijden treffen vooral de jeugd. Het percentage werkzoekenden is bij deze groep opgelopen tot 18%, waarmee het aantal jeugdwerklozen de 150.000 overstijgt. De overheid heeft hier gelukkig oog voor. En ook Randstad is zich, als organisatie die dagelijks mens en werk verbindt, bewust van deze problematiek. Aansluitend op het regeringsbeleid is Randstad een programma gestart, specifiek gericht op de aanpak van dit probleem. Om het programma een gezicht te geven volgen we vijf ambassadeurs in hun zoektocht naar een baan. We brengen deze ambassadeurs op een laagdrempelige manier in contact met het bedrijfsleven door, samen met andere jonge werkzoekenden, Randstad-coaches, bekende politici en de pers, letterlijk het land in te reizen met de speciale Jeugd op Zoek campagne-bus, onder het motto: Er is maar één werkgever nodig voor een goede start.

Media- en middelenstrategie

De ambassadeurs waren te volgen via social media (eigen blog en Twitter). Ook waren er online filmpjes, radiospots, posters op straat en in de vestigingen. En werd er een whitepaper gepubliceerd. Randstad-medewerkers werden vooraf geënthousiasmeerd met een o.a. een E-magazine en een kick-off meeting en op de hoogte gehouden via het intranet. Met de speciale Jeugd op Zoek campagne-bus gingen de ambassadeurs samen met andere werkzoekenden door het land. Dat het een relevant en actueel thema betrof bewijst wel de enorme hoeveelheid free publicity die het programma voor Randstad heeft opgeleverd. Op een aantal dagen werd het nieuws gedomineerd in tv-journalen, dagbladen en op online nieuwssites. Randstad werd zelfs genoemd door de premier tijdens de Algemene Beschouwingen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen