Je zou ‘t er benauwd van krijgen…

Astma Fonds / LIVING THE BRAND

Bekijk deze campagne op pagina 388 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Astma Fonds
Titel
Astma Fonds
Bureau
LIVING THE BRAND
Account
Cindy Veldman
Copy
Frank Wertwijn
Art
Ton van Veen
Strateeg
Frank Wertwijn
Opdrachtgever
Wilma Klaren, Coen Berends, Diena Halbertsma, Margriet Wolf
Fotografie
Robert Vendrig
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Astma Fonds
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LIVING THE BRAND
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Mensen die roken stevig op het hart drukken dat kinderen astma kunnen en veelal ook zullen krijgen als ze (moeten) meeroken, met alle fysieke en (psychische) gevolgen van dien voor het kind. Aandacht voor het werk van het Astma Fonds, met de nadruk rondom 31 mei, Wereld Niet Roken Dag.

Doelgroep

Rokers met enig verantwoordelijkheidsgevoel en beperkte kennis van de nadelige gevolgen van meeroken, en niet-rokers die moeten begrijpen dat ze hun kinderen uit de buurt van rokerige ruimten moeten houden.

Strategie/Concept

Op een confronterende, wellicht shockerende manier aantonen waar de pijn ligt. Mensen aanspreken op hun verantwoordelijkheidsgevoel, zowel roker als niet-roker om de discussie weer een nieuwe impuls te geven en de rol van het Astma Fonds onder de aandacht te brengen. Het onschuldige jochie wiens inhaler inmiddels veranderd is in een brandende peuk moet dat realiseren.

Media- en middelenstrategie

Omdat iedereen belangeloos meewerkt, een beroep doen op diverse media; uiteindelijk resulterend in diverse plaatsingen in dag-en weekbladen, tijdschriften, banners op diverse sites.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen