Je verwacht het niet van een bank

KNAB / Fitzroy

Bekijk deze campagne op pagina 158 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
KNAB
Bureau
Fitzroy
Account
Fitzroy
Copy
Fitzroy
Art
Fitzroy
Strateeg
Fitzroy
Opdrachtgever
Knab
Film/Productiemaatschappij
Dpplr
Editor
Wouter van Luijn
Muziek
MOST
RTV-producer
Fitzroy
Illustraties
Dpplr
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KNAB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fitzroy
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Sta je onnodig rood? Ben je slecht verzekerd of heb je een te dure hypotheek? Knab rekent af met die knagende stemmetjes. Door niet meer alleen een online bank te zijn, maar een objectieve, financieel assistent voor àl je geldzaken. Deze campagne heeft tot doel Knab als zodanig te positioneren.

Doelgroep

Onze communicatiedoelgroep is 25+ en primair gebaseerd op de mentalities opwaarts mobielen en kosmopolieten en secundair op de mentalities post-moderne hedonisten en post-materialisten.

Strategie/Concept

Bij alles wat we doen hebben we één leidende gedachte: worden onze klanten hier blij van? Onze missie is dat klanten financiële gemoedsrust ervaren met behulp van onze producten en service. We komen continu met klantgerichte, nieuwe initiatieven waardoor we steeds minder als 'alleen die online bank' worden beschouwd. Dat is goed en dat willen we uitdragen met deze nieuwe campagne. In deze campagne staat peace of mind centraal. Hiervoor hebben we gebruikgemaakt van knagende stemmetjes over geldzaken. Want iedereen heeft deze. We willen Knab neerzetten als een financiële dienstverlener - en dus niet alleen een bank - die zorgt voor de nodige gemoedsrust. Hoe? Door het gewoon voor je te regelen. Alleen zo worden die vervelende stemmetjes vanzelf het zwijgen opgelegd.

Media- en middelenstrategie

Knab hanteerde in 2017 een multichannel merk- en acquisitiestrategie op zowel particulieren als ZZP'ers. Hierdoor werkten we enerzijds aan de naams- en merkbekendheid van Knab. En anderzijds ook aan de klantproposities. Deze klantproposities werden nog eens extra onder de aandacht gebracht via online doorvertalingen, Referrers (Independer, Mister Money, Spaarrente vergelijken en ZZP Nederland), Google search en widgets zoals bijvoorbeeld Business Widgets. Daarnaast werd door de kortcyclische sturing meer sales focus gelegd in klantcommunicatie en op de site. Continu wordt bijvoorbeeld onze website vernieuwd. Eens per week werden binnen de site A/B-testen gedaan en werden klantactivaties aangescherpt op basis van wekelijkse klantinzichten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen