Je kunt een land pas besturen als je de cijfers kent

Je kunt een land pas besturen als je de cijfers kent

Categorie
Personeel
Adverteerder
CBS
Bureau
ARA M/V
Jaar
2006
Paginanummer
440

Nominatie 2006

Doelstelling

Bouwen aan het werkgeversmerk CBS en het werven van enkele tientallen nieuwe medewerkers per jaar.

Doelgroep

Academici en hbo’ers met een kwantitatieve achtergrond.

Concept

In Nederland worden elk jaar duizenden beslissingen genomen op basis van de cijfers die het CBS levert. Belangrijke beslissingen vereisen een goed fundament. Vandaar dat de cijfers die de CBS’ers bij elkaar verzamelen, analyseren en publiceren betrouwbaar moeten zijn. En dat gaat niet vanzelf. De voor het CBS kenmerkende statistieken (in dit geval staafdiagrammen) zijn toegepast op herkenbare settings uit het dagelijks leven om hoogopgeleiden te benaderen die willen helpen Nederland cijfermatig in kaart te brengen.

Media- en middelenstrategie

Interne kick-off, advertenties in dag- en vakbladen en bannering.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken