Je kunt een land pas besturen als je de cijfers kent

CBS / ARA M/V

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 440 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
CBS
Titel
Werving Personeel CBS
Bureau
ARA M/V
Account
Mike Demelinne, Audrey van Reijswoud, Marouschka Booy
Copy
Jaap Toorenaar
Art
Merijn Kalden
Strateeg
Joost Schrage
Opdrachtgever
Karin van Kasteel, Wim Camp
Fotografie
Pim Vuijk
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CBS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ARA M/V
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Bouwen aan het werkgeversmerk CBS en het werven van enkele tientallen nieuwe medewerkers per jaar.

Doelgroep

Academici en hbo’ers met een kwantitatieve achtergrond.

Strategie/Concept

In Nederland worden elk jaar duizenden beslissingen genomen op basis van de cijfers die het CBS levert. Belangrijke beslissingen vereisen een goed fundament. Vandaar dat de cijfers die de CBS’ers bij elkaar verzamelen, analyseren en publiceren betrouwbaar moeten zijn. En dat gaat niet vanzelf. De voor het CBS kenmerkende statistieken (in dit geval staafdiagrammen) zijn toegepast op herkenbare settings uit het dagelijks leven om hoogopgeleiden te benaderen die willen helpen Nederland cijfermatig in kaart te brengen.

Media- en middelenstrategie

Interne kick-off, advertenties in dag- en vakbladen en bannering.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen