Je kunt alles vergelijken

Je kunt alles vergelijken

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Vergelijk.nl
Bureau
Black Magic Marker
Jaar
2006
Paginanummer
144

Winnaar 2006

Doelstelling

De communicatie was gericht op het vergroten van de bekendheid en het onderscheidend positioneren van Vergelijk.nl. Bovendien moest de campagne zowel herhaalbezoek van fervente ‘vergelijkers’ als nieuw bezoek genereren.

Doelgroep

Vergelijk.nl richt zich op mensen die altijd op zoek zijn naar de beste deal. Ze laten zich niet snel iets aansmeren en prikken door reclameboodschappen heen. Ze willen alle feiten uitpluizen, het naadje van de kous weten, zodat ze ook aan anderen kunnen uitleggen waarom ze juist dat juist dan en juist daar aanschaffen.

Concept

Vergelijk.nl stelt je in staat tot de beste keuze te komen, op basis van objectieve, verrassende feiten. Daarmee kun je van nu af aan (bijna) alles vergelijken. Door emotionele of onbewuste keuzes voor aankopen aan de frisse blik van Vergelijk.nl te onderwerpen, ontstaan vervreemdende uitingen die de eigenwijsheid, van zowel Vergelijk.nl als de doelgroep, benadrukken.

Media- en middelenstrategie

De campagne verscheen outdoor en in print. Daarnaast werd in online advertenties een directe link gemaakt naar de producten van Vergelijk.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken