Je hebt meer impact dan je denkt– Go Greeners

Je hebt meer impact dan je denkt– Go Greeners

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
VATTENFALL
Bureau
UM Nederland
Jaar
2020
Paginanummer
196

Doelstelling

Consumenten overtuigen dat duurzame keuzes impact hebben en inspireren om hierin stappen te zetten: hoe klein je idee ook is, je bijdrage heeft zin! Vattenfall heeft slagkracht, zo zijn we sámen op weg naar een fossielvrij leven.

Doelgroep

Binnen de doelgroep 'Betrokkenen bij Duurzaamheid' bestaan de segmenten Reislustigen, Ouders en Innovators.

Merkomschrijving

Vattenfall wil fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. Naast fossielvrije eigen energieproductie heeft Vattenfall een bredere blik. En werkt samen met industrieën, bedrijven en overheden om innovatieve oplossingen te vinden. Niet alleen voor fossielvrije energie: ook om processen, grondstoffen en transport fossielvrij te maken. Vattenfall stelt hierbij de klant centraal, wat betekent het voor hen?

Concept

We gaan samen op weg naar een fossielvrij leven: met klanten die kleine stappen zetten (bijvoorbeeld met gebruik van led-verlichting) én Vattenfall die grote stappen zet in het produceren van fossielvrije energie.

Het concept toont beide werelden en verbindt ze met elkaar, via domeinen die onze doelgroepen aanspreken. Zo zie je de enorme hoeveelheid led-lampen én mensen die fossielvrije producten ontwikkelden. En Vattenfall-ontwikkelingen zoals het drijvende zonneveld en Groen Gas.

Om verdieping aan de contentcampagne te geven met transparantie en authenticiteit, is gekozen voor een branded content partnership met DPG media Brand Studio. We creëerden een serie portretten van Go-greeners: mensen die met een klein duurzaam idee, grote impact hebben gemaakt. Kleine ondernemers die zich inzetten voor een fossielvrije toekomst binnen een generatie. Zo wordt het doel van Vattenfall persoonlijk, inspirerend én relevant voor de brede doelgroep. En laat Vattenfall zien dat we het samen doen.

Media- en middelenstrategie

De contentmarketingstrategie vormt een brug tussen de behoeften van de klant en de merk- en verkoopberichten. Zo creëert en verspreidt Vattenfall de content via eigen, verdiende en betaalde kanalen: Youtube (OLV), Social, Mobile, Podcasts en Display. Samen met DPG media werden zo 15 online artikelen, 3 video's, 3 podcasts en display gecreëerd en verspreid via Volkskrant.nl, Trouw.nl, AD.nl, NU.nl en Oudersvannu.nl
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken