JE EERSTE ZORG IS JE GEZONDHEID.

JE EERSTE ZORG IS JE GEZONDHEID.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ACHMEA ZORG (ZILVERENKRUIS ACHMEA, GROENELAND ACHMEA, PWZ ACHMEA)
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
98

Nominatie 2005

Doelstelling

Activeer de doelgroep in het kader van het veranderende zorgstelsel om zich af te vragen of ze wel bij de juiste zorgverzekeraar verzekerd zijn.

Doelgroep

Zowel bestaande als nieuwe klanten: ‘iedereen die zich in het kader van de verandering van het zorgstelsel opnieuw aan het oriënteren is’.

Concept

Iedereen vindt het een belangrijk gegeven: de eigen gezondheid. Maar lang niet iedereen neemt de keuze voor een zorgverzekeraar navenant serieus. De campagne maakt het verband tussen die twee zaken heel expliciet, onder het thema ‘Je eerste zorg is je gezondheid’.

Media- en middelenstrategie

De campagne begon op televisie, print en online, met ‘zaaiende’ communicatie: uitingen die het thema introduceren en relevant maken. Het ‘oogsten’ werd vervolgens gedaan via DRTV, outdoor, print, DM en online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken