‘Je bent nodig’

‘Je bent nodig’

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
RADBOUD UNIVERSITEIT
Bureau
Total Design
Jaar
2019
Paginanummer
94

Doelstelling

Het positioneren en profileren van de Radboud Universiteit in de top 3 van universiteiten van Nederland middels een corporate (wervings-) campagne voor high potentials.

Doelgroep

1. Brede publiek (branding) met een HBO+/WO opleidingsniveau 2. Wetenschappelijk personeel en docenten (werving) 30/40, bovengemiddeld geïnteresseerd in cultuur en wetenschap 3. Insiders (internal branding) medewerkers, studenten, en Nijmegenaren

Merkomschrijving

Sinds 1923 draagt de Radboud Universiteit bij aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Medewerkers en studenten moeten zich betrokken voelen bij elkaar, bij de samenleving en de wereld. Zo ontwikkelen studenten zich tot gewetensvolle, betrokken, kritische en zelfbewuste academici die verantwoordelijke posities innemen in de maatschappij. Samengevat: Significant Impact. Dat is waar de Radboud Universiteit naar streeft en wil dat de doelgroepen herkennen.

Concept

Je bent nodig'; nodig zijn is een universele gevoelswaarde. Het zit verankerd in het brein en staat in relatie met een hulpvraag. Zeggen dat je iemand nodig hebt is een uiting van respect en waardering en gaat uit van verbinding. Het thema verbindt datgene wat ons op dit moment bezighoudt o.a. klimaat, politiek, religie, robotisering en medische evolutie. De jonge wereldberoemde klimaatactiviste Greta Thunberg doet in de film een oproep aan de wetenschap voor oplossingen. De campagne 'Je bent nodig' appelleert aan deze wereldvraagstukken. Het zegt niet, 'wij zijn de beste', maar: je bent het waard om bij ons te komen als wetenschapper/onderzoeker, student. 'Je bent nodig' is hét beroep dat de aarde doet op de wetenschap. Hiermee wil de Radboud Universiteit haar rol en het belang van wetenschap in de wereld duiden.

Media- en middelenstrategie

Ook vanuit media wil de Radboud Universiteit Significant Impact realiseren bij de sociaal- en cultureel geëngageerde doelgroep. Onze doelgroep bevindt zich daar waar andere hoogopgeleiden ook komen. In universiteitssteden. De bioscoop is hier significant effectief qua bereik en impact. Basis van de campagne werd een 2 minuten durende filmtrailer met Greta Thunberg in alle bioscopen/universiteitssteden opgevolgd door stationsabri's en uitingen in dagbladen en online.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken