Jari zoekt huisgenoten

Jari zoekt huisgenoten

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ZIGGO
Bureau
Kumpany en Glasnost
Jaar
2018
Paginanummer
435

Nominatie 2018

Doelstelling

Verhogen merkvoorkeur en positief sentiment rondom Ziggo.

Doelgroep

Ajax-fans, voetbalfans, algemeen publiek.

Merkomschrijving

Ziggo staat met onderscheidend entertainment voor 'de beste content en kijkervaring'. Daarom geven ook sponsoractivaties toegang tot ultieme en spraakmakende ervaringen.

Concept

Na het succes van het 1e 'Klassiekerweekend van je leven' maakten Ajax-fans opnieuw kans om de nacht voor Ajax-Feyenoord in de Johan Cruijff ArenA door te brengen. Dit keer stond de terugkeer van Jari Litmanen centraal, die huisgenoten zocht. Samen keken ze de Klassieker vanaf hun eigen balkon en werden het hele weekend verrast: van een potje voetbal met van der Sar tot een Klassiekerdiner in de Ziggo Dome!

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie kenmerkt zich door slimme inzet van eigen kanalen, Ajax-kanalen, PR en paid media. Dit heeft gezorgd voor een efficiënte campagne die niet alleen Ajax-fans aansprak, maar een breed publiek bereikte. Door diverse media in hun specifieke kracht te benutten, realiseerde de campagne een enorme spin-off met als resultaat een sterkere merkpositie voor Ziggo.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken