Jägermeister Derde Kerstdag

Jägermeister Derde Kerstdag

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
JÄGERMEISTER / MAXXIUM
Bureau
NEEW
Jaar
2018
Paginanummer
277

Nominatie 2018

Doelstelling

Geef Jägermeister een relevante rol tijdens de feestdagen en boost sales

Doelgroep

Jongeren, 18-24 jaar. Gaan hun eigen weg en willen nieuwe, relevante ervaringen delen met vrienden (online & real life)

Merkomschrijving

Jägermeister is hét nummer 1 shot in Nederland. Het merk is eigenwijs, onconventioneel en werd vooral geassocieerd met het nachtleven; niet direct met de feestdagen

Concept

Na twee lange dagen kerst met familie zijn jongeren wel toe aan een écht kerstFEEST. Daarom introduceerde Jägermeister Derde Kerstdag. Want pieken doe je de dag ná kerst, met je vrienden

Media- en middelenstrategie

Jägermeister initieerde een Motivaction-onderzoek dat aantoonde dat jongeren behoefte hebben om ook kerst te vieren met vrienden. Daarom introduceerde het merk Derde Kerstdag. Een natuurlijk, nieuw consumptiemoment werd gecreëerd en aangejaagd op social en in on- en off-trade. Op derdekerstdag.nl konden jongeren via Whatsapp speciale kerstkaarten versturen om hun vrienden uit te nodigen voor Derde Kerstdag. Via Greetz kon dit ook per post: een gepersonaliseerde kaart + mini-Jägermeister! Op Derde Kerstdag werd Jägermeister zelfs thuisbezorgd door de samenwerking met Deliveroo
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken