Jägermeister Derde Kerstdag

JÄGERMEISTER / MAXXIUM / NEEW

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 277 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
JÄGERMEISTER / MAXXIUM
Bureau
NEEW
Account
Josien Vink
Copy
Timon Zijderlaan & Daphne Koenen
Art
Timon Zijderlaan & Daphne Koenen
Strateeg
Ruben Beijer
Opdrachtgever
Kas Knikkink
Film/Productiemaatschappij
Studio Beng Beng
In samenwerking met
Greetz.nl, Deliveroo, Dorst & Lesser, Kult & Ace, Studio Beng Beng
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van JÄGERMEISTER / MAXXIUM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NEEW
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Geef Jägermeister een relevante rol tijdens de feestdagen en boost sales

Doelgroep

Jongeren, 18-24 jaar. Gaan hun eigen weg en willen nieuwe, relevante ervaringen delen met vrienden (online & real life)

Strategie/Concept

Na twee lange dagen kerst met familie zijn jongeren wel toe aan een écht kerstFEEST. Daarom introduceerde Jägermeister Derde Kerstdag. Want pieken doe je de dag ná kerst, met je vrienden

Media- en middelenstrategie

Jägermeister initieerde een Motivaction-onderzoek dat aantoonde dat jongeren behoefte hebben om ook kerst te vieren met vrienden. Daarom introduceerde het merk Derde Kerstdag. Een natuurlijk, nieuw consumptiemoment werd gecreëerd en aangejaagd op social en in on- en off-trade. Op derdekerstdag.nl konden jongeren via Whatsapp speciale kerstkaarten versturen om hun vrienden uit te nodigen voor Derde Kerstdag. Via Greetz kon dit ook per post: een gepersonaliseerde kaart + mini-Jägermeister! Op Derde Kerstdag werd Jägermeister zelfs thuisbezorgd door de samenwerking met Deliveroo

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen