Jade

OPEL NEDERLAND / J. Walter Thompson Amsterdam

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 163 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
OPEL NEDERLAND
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Account
Alewijn Dekker, Charlotte Lilly, Andreas Möller, Michiel van der Schalk
Copy
Bas Korsten, Friso Ludenhoff, Ruben Sonneveld
Art
Maarten Vrouwes, Daniel Snelders
Strateeg
Wanda Kingma
Opdrachtgever
Esther Roodklif, Robin Uebbing
Film/Productiemaatschappij
Maarten Groen
Editor
Laura Brouwer
Muziek
Niels den Otter
RTV-producer
Niels Visser
Fotografie
Mick van Dantzig
In samenwerking met
Randstad, DPPLR, Audentity, MediaCom, Weber Shandwick
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van OPEL NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van J. Walter Thompson Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

De auto-industrie is een mannenwereld. Zeker op de dealervloer: slechts 4% is vrouw. Opel wilde die trend doorbreken en meer vrouwen werven voor een baan als verkoopadviseur.

Doelgroep

Opel zet vol in op het werven van vrouwelijk verkooptalent, maar reacties op vacatures blijven uit. Door allerlei vooroordelen laat de doelgroep vacatures voor de auto-industrie massaal links liggen.

Strategie/Concept

Opel verstopte een vacature onder een fictief merk: Jade. De sollicitanten, waarvan het merendeel vrouw, worden uitgenodigd voor een gesprek waar Opel zich als afzender onthult. Van de onconventionele werving en het open gesprek over vooroordelen over de auto-industrie dat volgt, wordt een video gemaakt.

Media- en middelenstrategie

De video en het begeleidende persbericht bereiken 30 miljoen mensen via nationale en internationale pers. De PR-aanpak levert Opel ruim 600 vrouwelijke sollicitanten op.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen