Jade

Jade

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
OPEL NEDERLAND
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
163

Nominatie 2018

Doelstelling

De auto-industrie is een mannenwereld. Zeker op de dealervloer: slechts 4% is vrouw. Opel wilde die trend doorbreken en meer vrouwen werven voor een baan als verkoopadviseur.

Doelgroep

Opel zet vol in op het werven van vrouwelijk verkooptalent, maar reacties op vacatures blijven uit. Door allerlei vooroordelen laat de doelgroep vacatures voor de auto-industrie massaal links liggen.

Merkomschrijving

Opel is een progressief merk dat innovatie bereikbaar maakt voor iedereen. Het schuwt een voorlopersrol niet, ook niet als het gaat om een debat over het gebrek aan vrouwen in de auto-industrie.

Concept

Opel verstopte een vacature onder een fictief merk: Jade. De sollicitanten, waarvan het merendeel vrouw, worden uitgenodigd voor een gesprek waar Opel zich als afzender onthult. Van de onconventionele werving en het open gesprek over vooroordelen over de auto-industrie dat volgt, wordt een video gemaakt.

Media- en middelenstrategie

De video en het begeleidende persbericht bereiken 30 miljoen mensen via nationale en internationale pers. De PR-aanpak levert Opel ruim 600 vrouwelijke sollicitanten op.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken