JACKPOTCAMPAGNES 2009 (4 CAMPAGNES)

JACKPOTCAMPAGNES 2009 (4 CAMPAGNES)

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Staatsloterij
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2009
Paginanummer
360

Doelstelling

Maximale awareness creëren voor de hoge Jackpotstand.

Doelgroep

Alle volwassen Nederlanders (18+) die wel eens meedoen aan een loterij.

Concept

Als ‘visual device’ voor een hoge Jackpotstand wordt het aloude logo van de Staatsloterij tot leven gebracht. Zodra deze enorme oranje vis ‘opduikt’, krijgt Nederland het signaal dat het weer tijd is om snel een Staatslot te kopen. Een kleine oranje vis wordt aan de campagne toegevoegd voor de communicatie over eenvijfde loten.

Media- en middelenstrategie

Volledige graden campagne. Met een TV-campagne wordt de Jackpotvis bekendgemaakt met een knipoog naar de bekende ‘Jaws’ speelfilm. Daarna duiken de vissen letterlijk overal op: online, billboards, kranten, spectaculars, radio-spelletjes, voor de Noordzeestranden, op Schiphol, etcetera. Binnen no-time is de vis symbool voor een hoge Jackpotstand, wat leidt tot een record awareness en een stevige omzet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken