Jaar van de Hoorleeftijd

Jaar van de Hoorleeftijd

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Beter Horen
Bureau
N=5
Jaar
2011
Paginanummer
93

Doelstelling

Binnen de strategie om professionele hoorzorg toegankelijk te maken voor iedereen, mensen bekend maken met de 'hoorleeftijd'. Duidelijk maken dat als deze te hoog is, Beter Horen de oplossing biedt.

Doelgroep

Mensen die soms ervaren dat hun gehoor onvoldoende is, maar er nog niets aan hebben gedaan.

Concept

'Hoorleeftijd' is een begrip dat Beter Horen ontwikkeld heeft om slechthorendheid voor mensen toegankelijk en begrijpelijk te maken. Hoort men minder goed dan mensen die net zo oud zijn, dan is de hoorleeftijd hoger dan die bij die persoon past. Beter Horen kan vervolgens de hoorleeftijd verlagen en het hoorplezier verhogen. In de campagne worden mensen op verschillende manieren uitgedaagd om hun hoorleeftijd vast te stellen.

Media- en middelenstrategie

Een breed scala aan middelen om dicht bij de mensen te komen. Natuurlijk de hoorbus en de winkel. Massamediaal speelt tv de hoofdrol. Radio is ingezet om de emotionele boodschap instrumentele kracht bij te zetten en om het begrip 'hoorleeftijd' goed tussen de oren te krijgen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken