Jaar van de Hoorleeftijd

Beter Horen / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 93 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Beter Horen
Titel
Hooroplossingen
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Willemijn Reuvers (N=5), Zilla Smith (l'eau)
Copy
Thijs Bontje (N=5), Wim Crince (l'eau)
Art
Marco de Jong, Paul Bakker (N=5), Jeroen Belt (l'eau)
Strateeg
Marc Oosterhout, Dennis van Egmond (N=5), Pieter Burgman, Arjan Ribbe (l'eau)
Opdrachtgever
Dorenda Nefkens, Judith Joosten
Film/Productiemaatschappij
hazazaH (regisseur: Wim van der Aar, producer: Bianca Licher, Mimoun Bouchammir), Crabsalad
Muziek
Postoffice, Kees Kroot Soundcircus
RTV-producer
Linda Kiphardt, Christ Bloemheuvel, Monique Neuteboom
In samenwerking met
l'eau
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Beter Horen
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Binnen de strategie om professionele hoorzorg toegankelijk te maken voor iedereen, mensen bekend maken met de 'hoorleeftijd'. Duidelijk maken dat als deze te hoog is, Beter Horen de oplossing biedt.

Doelgroep

Mensen die soms ervaren dat hun gehoor onvoldoende is, maar er nog niets aan hebben gedaan.

Strategie/Concept

'Hoorleeftijd' is een begrip dat Beter Horen ontwikkeld heeft om slechthorendheid voor mensen toegankelijk en begrijpelijk te maken. Hoort men minder goed dan mensen die net zo oud zijn, dan is de hoorleeftijd hoger dan die bij die persoon past. Beter Horen kan vervolgens de hoorleeftijd verlagen en het hoorplezier verhogen. In de campagne worden mensen op verschillende manieren uitgedaagd om hun hoorleeftijd vast te stellen.

Media- en middelenstrategie

Een breed scala aan middelen om dicht bij de mensen te komen. Natuurlijk de hoorbus en de winkel. Massamediaal speelt tv de hoofdrol. Radio is ingezet om de emotionele boodschap instrumentele kracht bij te zetten en om het begrip 'hoorleeftijd' goed tussen de oren te krijgen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen