IXUS

IXUS

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
CANON EUROPE
Bureau
cayenne communications b.v.
Jaar
2005
Paginanummer
64

Doelstelling

De markt wordt overspoeld met digitale camera’s die de positie van IXUS bedreigen als de meest ‘stylish’ camera. Zet IXUS daarom neer als het enige echte icoon onder de digitale camera’s.

Doelgroep

Hoog opgeleide creatieve jong volwassenen met gevoel voor stijl, innovatie en authenticiteit: de zogenaamde Style Leaders. Een kritische doelgroep die zich niet makkelijk laat beïnvloeden door marketing.

Concept

Leiderschap toon je door een leider te zijn, niet door het te zeggen. Maak een campagne die de taal van de doelgroep spreekt door net zo uitgesproken, individueel en creatief te zijn als zij. Doorbreek bestaande reclame-conventies en laat zien dat IXUS het enige echte icoon is in een wereld vol me-too camera’s. Het resultaat is een minimalistische campagne voor een fotografie product waarbij niet fotografie maar illustraties centraal staan. Het ontbreken van een eenduidige boodschap draagt verder bij aan het creëren van de IXUS mythe.

Media- en middelenstrategie

Een kritische doelgroep en een beperkt mediabudget: dat vraagt om een verfijnde mediastrategie. De doelgroep wordt bereikt middels het genereren van free publicity en plaatsing van de advertenties in bladentitels zoals Wallpaper, Blend en I.D. - magazines die zich bewegen binnen de belevingswereld van de doelgroep en een natuurlijk Umfeld voor de campagne vormen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken