IXUS

CANON EUROPE / cayenne communications b.v.

Bekijk deze campagne op pagina 64 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
CANON EUROPE
Titel
Canon IXUS
Bureau
cayenne communications b.v.
Account
Paula Ferrai (account director), Rianne Met (account executive)
Copy
Claudia Korpadi
Art
Regina Wysny
Strateeg
Gareth Evans
Opdrachtgever
TOBIAS ENGEL/KEVIN SLIVA
Illustraties
De illustraties zijn vervaardigd door David Bray
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CANON EUROPE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van cayenne communications b.v.
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

De markt wordt overspoeld met digitale camera’s die de positie van IXUS bedreigen als de meest ‘stylish’ camera. Zet IXUS daarom neer als het enige echte icoon onder de digitale camera’s.

Doelgroep

Hoog opgeleide creatieve jong volwassenen met gevoel voor stijl, innovatie en authenticiteit: de zogenaamde Style Leaders. Een kritische doelgroep die zich niet makkelijk laat beïnvloeden door marketing.

Strategie/Concept

Leiderschap toon je door een leider te zijn, niet door het te zeggen. Maak een campagne die de taal van de doelgroep spreekt door net zo uitgesproken, individueel en creatief te zijn als zij. Doorbreek bestaande reclame-conventies en laat zien dat IXUS het enige echte icoon is in een wereld vol me-too camera’s. Het resultaat is een minimalistische campagne voor een fotografie product waarbij niet fotografie maar illustraties centraal staan. Het ontbreken van een eenduidige boodschap draagt verder bij aan het creëren van de IXUS mythe.

Media- en middelenstrategie

Een kritische doelgroep en een beperkt mediabudget: dat vraagt om een verfijnde mediastrategie. De doelgroep wordt bereikt middels het genereren van free publicity en plaatsing van de advertenties in bladentitels zoals Wallpaper, Blend en I.D. - magazines die zich bewegen binnen de belevingswereld van de doelgroep en een natuurlijk Umfeld voor de campagne vormen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen