Is dit OK?

Is dit OK?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Belastingdienst Douane
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2011
Paginanummer
367

Nominatie 2011

Doelstelling

Reizigers informeren over de verschillende regelingen m.b.t. hun bagage zodat ze weten wat ze wel en niet mogen meenemen terug naar Nederland.

Doelgroep

Uit Nederland vertrekkende en terugkomende reizigers, met focus op de lucht.

Concept

Het is jammer als je op reis iets hebt gekocht waar je blij mee bent en bij terugkomst in Nederland onaangenaam wordt verrast omdat het in beslag wordt genomen of je een boete moet betalen. Dit kan gebeuren als je niet precies weet wat je mag invoeren. Met de campagne 'IS DIT OK, JA OF NEE?' laten we reizigers zien dat ze zich de vervelende gevolgen kunnen besparen. Verder stellen we reizigers met de OK-app overal in de gelegenheid om te checken wat mee mag.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie volgt de reiziger. Het begint bij zijn eerste oriëntatie in reismagazines en op reissites. Vervolgens wordt hij voor vertrek met de boodschap geconfronteerd op zijn e-ticket en op de luchthaven van check-in tot de gate. In het vliegtuig m.b.v. inflight magazines en bij terugkomst in de reclaimhal.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken