INTRODUCTIECAMPAGNE SHELL FUELSAVE / TYPETJE TANKEN

INTRODUCTIECAMPAGNE SHELL FUELSAVE / TYPETJE TANKEN

Categorie
Retail
Adverteerder
Shell
Bureau
BrandBase
Jaar
2009
Paginanummer
527

Doelstelling

Het merk Shell FuelSave in Nederland promoten en de doelgroep overtuigen van de voordelen van de nieuwe, zuinige brandstof.

Doelgroep

Brandstoftankend Nederland.

Concept

Na een krachtige kick-off op de AutoRAI kreeg de introcampagne van Shell FuelSave in de zomer een nieuwe impuls met het vrolijke en doeltreffende concept Typetje Tanken. Zes weken lang kreeg Nederland de kans mits verkleed als typetje - bruidsparen, skileraren, kabouters en cowboys & indianen - bij een afgesproken Shell Station een gratis volle tank Shell FuelSave te ontvangen.

Media- en middelenstrategie

Vanwege een beperkt budget is ervoor gekozen om optimaal gebruik te maken van de komkommertijd in de zomer dmv een combinatie van een opvallende pr-campagne, ondersteund door nationale radio, speciale actiesite, lokale print en POS. Elke publicatie over het opvallende event bevatte tevens een merk en productvoordeel uitleg. De gehele FuelSave campagne leverde meer dan 2 mln euro aan PR waarde op en 5x meer volume stijging!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken