INTRODUCTIE

INTRODUCTIE

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MENZIS ZORG EN INKOMEN
Bureau
N=5
Jaar
2005
Paginanummer
80

Winnaar 2005

Doelstelling

Menzis positioneren als een nieuw en vertrouwd A-merk in de zorgverzekeringen om daarmee bestaande klanten van Amicon, Geové en NVS geruisloos te laten overgaan naar Menzis. En niet-klanten warm te maken voor deze nieuwe verzekeraar.

Doelgroep

Bestaande klanten van Amicon, Geové en NVS, niet-klanten en eigen medewerkers.

Concept

Bij Menzis staat de mens centraal. Dat zit in de naam. Maar het zit vooral in de genen van het bedrijf. Dit is vertaald naar een concept dat gedragen wordt door ’de menz’, verbeeld door een breed scala aan mensen die zich goed voelen. Een advertising property die alle uitingen van het merk herkenbaar en eigen maakt. Daarnaast draagt de inzet van de voorzitter van de RvB van Menzis in belangrijke mate bij aan het vertrouwde gevoel dat Menzis wil overbrengen. Een bijzondere uitvoering van het nummer ’somewhere over the rainbow’ draagt bij aan het feelgood-gehalte. De muziek is met stip op nummer 2 in de Reclamehit Top 10 gekomen, hetgeen de merkherkenning en waardering enorm heeft versterkt.

Media- en middelenstrategie

Vanuit het principe ’de-eerste-klap-is-een-daalder-waard’ is de campagne gestart met een teasing abri-campagne (baby’s), snel gevolgd door een forse inzet van tv, radio, abri’s, dagbladen en megaboards. Deze forse en brede aanpak gaf Menzis vrijwel direct vanaf de start een vertrouwd gevoel. Bekend maakt bemind.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken