INTRODUCTIE WINDOWS 7. ‘VAN SEATTLE NAAR ZEVENHUIZEN’

INTRODUCTIE WINDOWS 7. ‘VAN SEATTLE NAAR ZEVENHUIZEN’

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Microsoft BV
Bureau
ETCETERA/ Red Urban / ETCETERA Live!
Jaar
2009
Paginanummer
129

Nominatie 2009

Doelstelling

In 2009 kregen we de opdracht om het merk Windows te herpositioneren. De perceptie van Windows moest toegankelijker. De strategie - samengevat: “van digitaal naar mensentaal” - was uitgangspunt bij de introductie van Windows 7.

Doelgroep

Heel Nederland.

Concept

Windows naar de consument brengen. De dialoog zoeken en helpen. Etcetera bedacht een event waarbij de wereldprimeur van de Windows 7 introductie plaatsvond in een Gronings dorp en niet een wereldstad. Een kleine week voor de wereldwijde lancering streek een team van Windows neer om huishoudens om te zetten naar Windows 7.

Media- en middelenstrategie

Eerst Zevenhuizen, dan de rest. In totaal werden ruim 700 huishoudens overgezet. Het dorp en de pers liepen massaal uit. Niet alleen haalden we het NOS journaal, ook internationaal werd het event opgepikt. Met meldingen tot op Chinese blogs was Zevenhuizen even het middelpunt der aarde. Daarna lieten we Valerio ervaringen van bewoners optekenen. Die zijn gedeeld met de rest van Nederland via online kanalen zoals MSN en Windows.nl.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken