Introductie VVV Cadeaukaart

Introductie VVV Cadeaukaart

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
VVV NEDERLAND
Bureau
The Others
Jaar
2017
Paginanummer
130

Doelstelling

Introduceer de nieuwe VVV Cadeaukaart aan Nederland. Na meer dan 40 jaar is de vertrouwde, papieren, analoge VVV Cadeaubon vervangen voor een eigentijdse, digitale VVV Cadeaukaart. Van fysieke besteedbaarheid naar multimediale bestedingsmogelijkheden en 'welkom van winkel tot web' bij duizenden winkels en honderden webshops. Zo schiet je altijd raak met dé cadeaukaart van Nederland.

Doelgroep

Alle Nederlanders die iemand een leuk cadeau willen geven wat in te wisselen is voor iets wat ze leuk vinden.

Merkomschrijving

De VVV Cadeaukaart is de meest geaccepteerde cadeaukaart van Nederland en een product van VVV Nederland.

Concept

Bij de introductie is alles opnieuw ontwikkeld. Van de achterliggende systemen tot de identiteit. Vanuit het design voor de fysieke cadeaukaart is de visuele identiteit ontwikkeld welke 360˚ is doorvertaald in alle media en middelen binnen de campagne. Het herkenbare blauwe logo van VVV staat centraal en heeft ook kleur gekregen in de vormtaal die alle uitingen optimaal herkenbaar maakt. Van kaart tot campagne, van wobbler tot homepage take-over, voor consumenten én bedrijven. In de campagne hebben we de verschillende redenen en aanleidingen om 'te geven' centraal gesteld waarbij de kaart als verrassend cadeau letterlijk in het oog van de kijker springt. Gedragen door het 'blauwe character'.

Media- en middelenstrategie

De campagne is ingezet op TV, radio, online (homepage take-over op Nu.nl, bannering, website) en social (winactie). We hebben ook alle (medewerkers op) verkooppunten meegenomen in de introductie die immers vaak degenen zijn die een cadeaukaart adviseren aan hun klanten. En is er een mailcampagne uitgevoerd richting bedrijven die de VVV Cadeaukaart aan hun medewerkers willen schenken. Door de commercials rondom het 'geef-thema' kort te houden konden we verschillende redenen om een VVV Cadeaukaart te geven in een blok plaatsen waardoor de campagne dominant aanwezig was. Daarbij werd eveneens ingespeeld op typische cadeaumomenten zoals Sint en Kerst. Dit alles heeft geresulteerd in een behoorlijke stijging van verkoopcijfers die de targets ruim overtroffen en de bekroning 'Giftcard van het jaar' enkele maanden na introductie. Bijkomend voordeel is dat het VVV merk als geheel met deze campagne ook als meer van deze tijd gezien wordt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken