Introductie Unox Vegetarische Rookworst

Introductie Unox Vegetarische Rookworst

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNOX (UNILEVER)
Bureau
TBWA/NEBOKO & Glasnost
Jaar
2018
Paginanummer
291

Nominatie 2018

Doelstelling

Introduceer de vegetarische rookworst van Unox als smakelijk alternatief voor de groeiende groep Nederlanders die een dag geen vlees willen eten.

Doelgroep

Nederlanders die steeds vaker een dag geen vlees eten.

Merkomschrijving

Al 80 jaar is Unox onlosmakelijk verbonden aan de Hollandse keuken. Het merk verwarmt de harten en magen van alle Nederlanders. Unox gaat met haar tijd mee, maar kent de smaak van Nederland als geen ander.

Concept

Bijna 1 op de 3 Nederlanders wil best een dag zonder vlees. Daarom komt Unox met een vegetarisch alternatief van haar iconische rookworst. Zo brengt Unox de verbondenheid weer een beetje terug aan tafel; je hoeft de rookworst niet te missen.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie kenmerkt zich door een mix van gedoseerd ingezette brede media (outdoor en print) i.c.m. PR en influencer marketing. Er is gekozen om het product te introduceren op 1 oktober, de Wereldwijde dag van de Vegetariër. Dit werd aangevuld met influencermarketing, redactiebezoeken en het versturen van perspakketten naar micro-influencers. De combinatie van traditionele en moderne PR tactics genereerde een enorm bereik en zorgde voor een succesvolle introductie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken