INTRODUCTIE SKODA SUPERB

INTRODUCTIE SKODA SUPERB

Categorie
Durables
Adverteerder
Skoda, Pon Mobiel
Bureau
selmore Creative Agency
Jaar
2008
Paginanummer
223

Nominatie 2008

Doelstelling

Zorg voor een opvallende introductie van de nieuwe Skoda Superb .

Doelgroep

Een brede doelgroep autoliefhebbers met name mannen, zakelijke rijders, 40-50 jr., hoger opgeleid, (boven)gemiddeld inkomen, getrouwd + (oudere) kinderen.

Concept

Skoda heeft met de nieuwe Superb een auto die zich in ruimte, prestaties en schoonheid kan meten met modellen uit hogere prijsklasses als de BMW en Audi. Terwijl de auto in prijsklasse concurreert met de Ford Mondeo en de Citroen C4. Door de auto gecamoufleerd op te laten treden in een aantal teasende spots en op de site www.watisdatvoorauto.nl werd de nodige nieuwsgierigheid opgewekt. De consument kon daarnaast op de website raden om welke auto het ging. Uiteindelijk werd in een tv commercial en op de site de mysterieuze auto in al z’n glorie onthuld.

Media- en middelenstrategie

Middels de korte tv spots en banners werd in 10 dagen tijd de spanning opgebouwd en werden geïnteresseerden naar de website www.watisdatvooreenauto.nl geleid. De onthulling vond gelijktijdig plaats op TV en internet. Teaser TV
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken