Introductie Samsung Galaxy S7

Introductie Samsung Galaxy S7

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Benelux
Jaar
2016
Paginanummer
476

Nominatie 2016

Doelstelling

De Samsung Galaxy S7 moet de nummer 1-telefoon in de markt worden. Ontwikkel een activatieplatform dat deze doorbraak in de Nederlandse markt realiseert.

Doelgroep

Free thinker millennials, 18-35 jaar.

Concept

Binnen de global launchcampagne staan de verschillende USP's van de Samsung Galaxy S7 centraal. Voor de Nederlandse markt kiezen we: één strategie: focus op de belangrijkste aankoopreden bij de doelgroep: de camera; één USP: de beste smartphonecamera ever; één boodschap: met de Galaxy S7 maak je perfecte foto's, zelfs bij weinig licht. Als platform voor al onze communicatie claimen we de twilight. De schemerperiodes rond zonsopgang en zonsondergang zijn de twee momenten van de dag waarop de kwaliteiten van onze camera zich het best bewijzen.

Media- en middelenstrategie

Previewfase: Global launchcampagne ATL, waarin de USP's van de nieuwe telefoon centraal staan. Lokaal geactiveerd met Samsung pop-upstores en in-storestudio's waar mensen de camera van hun eigen smartphone kunnen vergelijken met de camera van de Samsung Galaxy S7. Spectaculairs en winkelmaterialen ondersteunen de boodschap. Afgesloten met een pre-orderactivatie. Launchfase: de global launchcampagne maken we relevant met de lokale engagementcampagne: 'The Worst Instagram-Account. Ever.' Een verhaal over de instagrammer Rúnar Jonsson dat zich afspeelt in IJsland, het land met de langste twilight ter wereld. Het verhaal wordt vertelt in een online film en komt samen op Rúnars Instagram. Activatiefase: met het platform 'Own the Twilight' nodigen we de doelgroep uit om perfecte twilightfoto's te maken en via social media te delen. Online campagne met eigen website waar mensen hun foto's kunnen uploaden. De campagne wordt aangejaagd door; Online video, pre-rolls, banners, branded content met een korte cursus foto's maken in de twilight, Digitale OOH tijdens de twilight in ochtend- en avondspits, short movie in de bioscoop en de deelnemers komen in RTL Weer als owner van de twilight van de dag. #ownthetwilight
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken