Introductie nieuwe zorgverzekering.

Introductie nieuwe zorgverzekering.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
NATIONALE-NEDERLANDEN
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
224

Doelstelling

Een succesvolle introductie van de nieuwe zorgverzekering onder de naam van Nationale-Nederlanden.

Doelgroep

(1) De huidige klanten van Delta Lloyd die per 1 juli naar het merk Nationale-Nederlanden zijn overgegaan. (2) Mensen in de leeftijd van 30 tot 50 jaar die het grootste gedeelte vormen van de 6% tot 7% overstappers in Nederland.

Merkomschrijving

Nationale-Nederlanden behoort met ruim vijf miljoen particuliere en zakelijke klanten tot de grootste, meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland en is al meer dan 150 jaar verbonden met Nederland en de Nederlanders die er wonen.

Concept

Er is maar één Nederlander zoals jij. Iedereen heeft z'n eigen, persoonlijke, redenen waarom zorg belangrijk is voor hem of haar. Om goed te kunnen presteren op het werk. Om heel de wereld te kunnen ontdekken. Om goed voor je bejaarde ouders te kunnen zorgen. Maar hoe verschillend de redenen ook zijn, voor iedereen is gezondheid heel belangrijk. Als er iets is dat je gezondheid raakt, dan wil je de beste zorg, de beste specialisten. Dan wil je direct geholpen worden, waar je ook bent. Dan wil je niet te lang met iets rondlopen. Op basis van inzichten wat de doelgroep bezighoudt en belangrijk vindt, brengen we onderscheidende elementen van de nieuwe zorgverzekering van Nationale-Nederlanden onder de aandacht. Zoals wachtlijstbemiddeling, waarmee we kijken of je ergens anders eerder geholpen kunt worden. De service Beste Specialisten, waarmee we helpen om de beste specialist te vinden voor jouw situatie. Spoedzorg in het buitenland, zodat je onbezorgd kunt reizen. Of vervangende mantelzorg, zodat mantelzorgers zelf even kunnen bijkomen.

Media- en middelenstrategie

Touch. Een mooi persoonlijk verhaal over een unieke Nederlander, Wiepke, die sinds 2013 voor haar moeder zorgt nadat ze gehandicapt is geraakt na een hersenbloeding. Ruim 14% van de Nederlanders van 19 jaar en ouder neemt de zorg op zich voor een familielid, vriend, kennis of buur. Dit verhaal wordt vertaald in een tvc en een langere online video. Tell. We laten in online video's, op social en door influencers verhalen zien die de relevantie tonen van de kenmerken van onze zorgverzekering. Sell. Met banners en social sales ads targeten we geïnteresseerden met relevante kenmerken van onze zorgverzekering.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken