Introductie nieuwe Sprinter

Introductie nieuwe Sprinter

Categorie
Durables
Adverteerder
DaimlerChrysler Nederland B.V.
Bureau
BMB
Jaar
2006
Paginanummer
193

Doelstelling

Mercedes-Benz introduceert op 8 juni 2006 de nieuwe Sprinter. Gelijktijdig introduceert VW de Crafter. Doel: uitdragen marktleiderschap en communiceren dat de nieuwe Sprinter de eerste en enige bestelwagen is met standaard automaat. Hiermee is (en blijft) de Sprinter de norm.

Doelgroep

Ondernemers/chauffeurs in diverse branches (MKB, professioneel transport, bouw, personenvervoer)

Concept

De nieuwe Sprinter wordt in Nederland geïntroduceerd met standaard automaat (meer comfort en veiligheid). Omdat Mercedes-Benz wensen en behoeften in de markt centraal stelt, vormen deze vertrekpunt in de campagne (en dus niet innovaties en verbeteringen).

Media- en middelenstrategie

Mei: Nadruk op online aquisitie middels IM-advertenties, direct mails en www.denieuwesprinter.nl Juni: Nadruk op brede, geïntegreerde campagne. 3 dagen vòòr introductie TV-commercial waarin men de passie en toewijding van Mercedes-Benz bij de realisatie van de nieuwe Sprinter kan zien. Introductie 8 juni: TV-commercial, dagbladadvertenties en megaboards, waarbij de standaard automaat centraal staat.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken