Introductie nieuwe positionering NS

Introductie nieuwe positionering NS

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NS, NS INTERNATIONAL
Bureau
N=5
Jaar
2014
Paginanummer
88

Winnaar 2014

Doelstelling

Nederland weer laten houden van NS.

Doelgroep

Nederlandbreed.

Concept

Om Nederland weer van NS te laten houden, is een nieuwe positionering ontwikkeld, waarin NS als logistieke dienstverlener niet meer het systeem maar de persoonlijke wensen van de klanten centraal stelt. De reiziger staat voortaan op 1, 2 en 3. Hiermee is een mentaliteitsverandering in gang gezet die aan de basis stond van een totaal nieuwe manier van communiceren. Dit leidde tot een concept met de klant in de hoofdrol, met NS als faciliterende rol. Vanuit de gedachte 'Waar ga jij naartoe vandaag?' zijn één nieuw 360°-concept en één communicatiestijl ontwikkeld voor zowel NS, NS International als NS Zakelijk. In dit concept staat de vrijheid centraal die reizigers hebben om de reis in te delen zoals zij dat willen. We laten zien hoe heerlijk het ook alweer is om met de trein te reizen. En tonen NS in zijn nieuwe rol, de reiziger helpen om de reis naar zijn hand te zetten, met onder meer winkels op het station, de behulpzame conducteur en de Reisplanner-app. Of het nou een reis is naar Rotterdam, een pianobar in Londen of een oude geliefde in Wenen is.

Media- en middelenstrategie

De nieuwe positionering van NS en NS International is met het middelenvrije concept 'Waar ga jij naartoe vandaag?' groots gelanceerd, met een doorvertaling in tv, print, radio en outdoor, banners en online. Het nieuwe verhaal van NS werd zo in de volle breedte tegen een groot publiek op emotioneel (tv, online), benefit- (print, outdoor) en salesniveau (radio, banners) verteld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken